A bizalom helyreállítása - ezt tekintette legfontosabb feladatának a bank új vezetése az 1998-as konszolidációt követően. Az 1999-2001. évekre szóló üzleti stratégiában ezért minden intézkedést ennek rendelt alá. Ezt követően új üzleti filozófiájának középpontjában a jövedelmezőség állt. A stratégián belül hosszú távon a hitelezési tevékenység fokozása, az aktivitás növelése szerepelt célkitűzésként.
Középtávú célként határozták meg a korábbi 10-12 százalékról 6 százalékra csökkent piaci részesedés megtartását. Mindehhez a termékkört rövid távon szűkíteni (ekkor 13 rövid és 19 hosszú lejáratú hiteltermék volt), hosszú távon pedig fejleszteni tervezték.
A lakossági és kisvállalkozói üzletágra vonatkozó stratégiai célként a bank vezetése a piacon addig elért második hely megőrzését tűzte ki célul, amely rövid távon a konszolidációt megelőző csökkenés megállítását, középtávon pedig annak a korábbi szintre való emelését jelentette.
Az 1998-ban készített stratégiát a bank bevezetése minimumprogramnak tekintette. 1999 végén a Magyar Posta Rt. és a bank együttműködési megállapodást kötött, és fő területeiként az üzleti, az irányítási, a befektetési és az emberi erőforrás fejlesztési együttműködést határozták meg. Emiatt 1999 negyedik negyedévében a stratégiát átdolgozták.
A 2000-2002. évekre szóló stratégiai tervben fontos célkitűzésként fogalmazták meg a piaci részesedés növelése mellett azt is, hogy a hitelnyújtáson túl a komplex szolgáltatások felé kell elmozdulniuk, amely többletdíjbevétel elérését is lehetővé teszi. A stratégiai elképzelések a bank tervezett privatizációját is tartalmazták.
1999-re az ügyfelekkel szembeni követelések állományának radikális - 27 százalékkal történő - csökkentésével, majd 2000 végére 75 százalékkal való emelkedésével és ezzel az 1998-as állomány 125 százalékával számoltak. 2000-től kezdve a növekedés ütemét 20-30 százalékra tervezték.
A számvevőszék megállapítása szerint az egyes évekre kialakított üzleti tervek az elfogadott célok elérését szolgálták, a tervezett növekedés az aktuális stratégiákkal összhangban volt. (OG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.