BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A rövidebb metró hetven százalékát állja az állam

A 4-es metró első szakasza az Etele tér és a Keleti pályaudvar között épül meg, s a költségeken 70:30 százalékos arányban osztozik az állam és a főváros - jelentette be a tegnapi kormányülés után László Csaba pénzügyminiszter. A 7,3 kilométeres, tízállomásos vonal áfa nélkül 195 milliárd forintba kerül. A beruházás 75 százalékára az Európai Fejlesztési Bank nyújt kölcsönt, 25 éves futamidővel, hétéves türelmi idővel.

A metrótörvényt várhatóan a jövő héten beterjeszti a kormány, s júniusban dönt róla az Országgyűlés. A jogszabály az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti szakaszt tartalmazza, de a kormány támogatja a vonal továbbvezetését a Bosnyák térig, s egyetért a további négy állomást jelentő meghosszabbítás előkészítésével.

A PM korábbi vizsgálata alapján látott lehetőséget arra, hogy az önkormányzat finanszírozza a költségek 40 százalékát, ahogy az az eredeti, 1998-ban megkötött szerződésben szerepelt. A főváros szerint viszont az elmúlt négy évben pénzügyi helyzete úgy megromlott, hogy a metró költségeinek 18 százalékát tudja vállalni. A kormányülésen részt vevő Demszky Gábor főpolgármester elmondta: a főváros a hosszabb szakasz építését támogatta, s ennek 18 százalékát tudta volna fedezni. Az összeg a rövidebb változat esetén a költségek 24 százalékát jelenti. A kormány fővárosi részként fogadja el a metróhoz kapcsolódó felszíni útépítések felét, így áll össze a 30 százalék.

Az első szakasz 2008-ra készül el. Demszky bízik abban, a Keleti pályaudvar-Bosnyák tér szakaszról legkésőbb 2005 elején megszületik a döntés. (KÁ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.