BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Porsche nagy céljai a brit piacon

Az autógyártó cég Birminghamban mutatja be emblematikus modelljének, a 911-esnek új változatát, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a brit paicon évi nyolcezer Porschét adnak el, amivel az USA mögött a szigetországi a második legnagyobb piac.

Az angliai városban általában már létező modellek új verzióit szokták bemutatni, a vadonatúj modelleket rangosabb kiállításokon mutatják meg a közönségnek és a szakmának. A Porsche 911 Turbo S hivatott talán arra, hogy a 911-es modellek csökkenő eladási statisztikát javítsa. Nagy-Britanniában a cég másik két modellje, a Cayenne és a Boxster nagyon jól fogy ebben az évben: az előbbiből 37 százalékkal többet adtak el, míg az utóbbinak ez a második legjobb éve - mondta Andy Goss vezérigazgató, aki szerint a 911-esek romló eladási adatai "megfelelnek a várakozásaiknak". Mindazonáltal számos elemző úgy véli, hogy ha a negyven éves 911-es kiesik a vásárlók kegyeiből, az végzetes lehet a német cég számára. Az egyik veszély az lehet, hogy ha sok "középkategóriás" Porsche száguldozik az utakon, akkor kevésbé lesz vonzó egy felsőkategóriás 911-est tartani. A Boxster és a Cayenne már sokkal inkább hasonlít egy átlagos luxusautóhoz, noha a 911-es imidzsét lovagolják meg.

Goss szerint azonban túlzottak az aggodalmak a márka "felhígulását" illetően, hiszen még a legolcsóbb Cayenne is majd negyvenezer fontba kerül. Ráadásul e modell új vásárlókat nyert meg a cég számára, ezzel pedig biztos, hogy az eddigi legjobb évét zárhatja a Porsche.

(BBC News)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.