BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Buszra vált a MÁV?

Tavaly 235,8 milliárd forintos bevétel mellett 33,1 milliárd forintos veszteséggel gazdálkodott a MÁV. A vállalat vesztesége idén az áfatörvény hatása miatt 10 milliárd, a kamatterhek növekedése miatt 7 milliárd forinttal nőhet. Udvari László elnök szerint teljesíthető az idei 106 milliárd forintos beruházási terv, miután a kormány jóváhagyta a cég 59,5 milliárd forintos hitelfelvételét. A társaság létszáma év végéig 3700 fővel csökken. Egy, a cég gazdálkodási reformjához készült előterjesztés szerint a cég évi 200 milliárdot meghaladó vasútüzemi veszteségének 90 százalékát 50 vonal termeli meg. Bár a Boston Consulting szakértői anyaga alapján összeállított anyag szerint az alacsony forgalmú, összesen mintegy 3 ezer kilométer hosszú mellékvonal-hálózat fenntartása csak egyre költségesebb fejlesztésekkel lehetséges, a vasúttársaság nem tervezi ezek bezárását, inkább külső tőkét keres az üzemeltetéshez; így kerül például 2005 január 1-jével kísérleti jelleggel önkormányzati tulajdonba a két mellékvonal Nógrádban és Vésztő térségében. A társaság arra számít, hogy következő években folyamatosan szűkülő menetrend ellenére minden település elérhető lesz vasúton, ám kiderülhet, hogy néhány helyen olcsóbb a busz. A vonatforgalom esetleges szüneteltetéséről ugyanakkor még nem született döntés, és nem határoztak a MÁV buszjárataianak beindításáról sem. (VG, Népszabadság)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.