Az idei költségvetésben 8,5 milliárd forint áll rendelkezésre a tömegközlekedés támogatására, a normatívára 2005-ben lényegesen többet, legalább 15 milliárd forintot szeretne fordítani a kormány - mondta Draskovics Tibor pénzügyminiszter Budapesten.
Hozzátette, hogy az önkormányzati normatíva emelésén túl olyan szabályozórendszer-beli változás is szükséges, ami az önkormányzatokat is nagyobb szerepvállalásra ösztönzi. A változtatások célja a pénzügyminiszter szerint a tömegközlekedés hosszú távú kiszámíthatóságának megteremtése.
Az útfelújításokhoz biztosított kormányzati forrásról elmondta: azt nem a kátyúzásra, hanem az útburkolat felújítására nyújtja az elképzelések szerint a költségvetés. Ennek várható összegét nem becsülte meg, annyit azonban elmondott: a városok az idén 13,5 milliárd forintot fordítottak útfelújításra, az összeg nagyobb részét kátyúzásra.
A pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy a tömegközlekedés három pilléren álló finanszírozási rendszerének kiszámítónak kell lennie. Példaként említette, hogy a BKV finanszírozásában a kormány és az önkormányzat szerepvállalása évről évre változott, ami kizárta a hosszú távú fejlesztéspolitika megvalósítását.
"A tömegközlekedési normatíva rendszerében a költségvetési szerepvállalás arányos lesz az önkormányzati ráfordítások nagyságával" - mondta.
Kérdésre válaszolva ismertette: a mai fogyasztói árkiegészítés rendszerének jövőjéről több lehetséges alternatívát is vizsgálnak.
A pénzügyminiszter elismerte, hogy a kormány tömegközlekedést érintő döntései szűkítik a jövő évi költségvetés mozgásterét, de a jelenleginél jóval kiszámíthatóbb rendszert teremtenek.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.