A kormány képviselői és a főváros vezetői közötti tegnapi megbeszélést követően a kormányfő elmondta: a tömegközlekedés finanszírozása így kiszámítható, normatív és arányos lesz. A 4-es metró újabb állomásainak megépítését úgy finanszírozza a kabinet, ahogy az eddigi szakaszt, azaz hetven százalékát a kormány, harminc százalékát pedig a főváros. A metróépítésről ma tárgyal a kormány, amelynek ülésén a főpolgármester is részt vesz - jelentette be a kormányfő. Elmondta még: a kormány vállalta, megtalálja a megállapodásban rögzítettekhez a forrást.
Demszky Gábor azt mondta: egy éve tárgyalnak, s most áttörést értek el, reformerejű lépést tettek a tömegközlekedés normatív finanszírozásának jövő évi bevezetésével. A rendszer "háromlábú" lesz, így az állam, az önkormányzat mellett az utasokat egyharmados arányban - a jegybevételeket illetően - terheli a közlekedés finanszírozása. A főpolgármester a metróról szólva kiemelte, a mostani megállapodás szerint nem tíz, hanem tizennégy megállója lesz, Kelenföldtől a Bosnyák térig közlekedik, amely nem 7,5, hanem 10 kilométeres hosszúságú vonalat jelent majd. Emellett a 2-es metró kocsijait kicserélik. Az önkormányzatok nem kátyúzni, hanem szőnyegezni tudnak az útkarbantartás állami szerepvállalásával - fogalmazott Demszky Gábor.
Növelni kell a tömegközlekedés normatív finanszírozását, erre ma a költségvetésben összesen 8,5 milliárd forint van, ez felmehet hozzávetőleg 15-20 milliárd forintra, ám ma nem tudok pontos számot mondani - fogalmazott a Világgazdaságnak Draskovics Tibor. A pénzügyminiszter elmondta még: az útfelújításra a költségvetés közel 4 milliárd forintot költ, ha be akarják tartani az egy forint plusz egy forint elvet, akkor ekkora összeget kell melléje tennie az állami büdzsének. Ez azonban függ az önkormányzatok szándékaitól, "remélem, ez a lehetőség növeli az önkormányzatok ambícióit" - mondta Draskovics, hozzátéve, 10 milliárdos nagyságrendű lehet ez az összeg. A költségvetés tervezésekor kell eldönteni, más területektől kell elvenni, vagy a növekményből finanszírozható-e a megállapodás. A számottevő gazdasági növekedés jótékony hatással van a költségvetésre, ez növeli a mozgásteret akkor is, ha szigorúbb hiánycsökkentő politikát folytatunk - mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.