Ha a tervezett időpontra, 2006-ra nem készül el az északi Duna-híd, akkor könnyen előfordulhat, hogy összeomlik Budapest közlekedése, mert a Margit híd olyan rossz állapotban van, hogy 2007-nél tovább már nem lehet halogatni a felújítását - írja a Magyar Rádió Online.
Először a '40-es években mondták azt, hogy nem lehet a Duna-hidat tovább halogatni. 40 évvel később úgy határoztak, hogy most már tényleg ütött az óra. '93-ban eldöntötték, hogy nincs több vacakolás, 2003-ban kimondták végre, hogy az a híd tényleg kell nekünk. Híd az persze nincs, a helyén még mindig ugyanaz a komp jár a Dunán. Akit pedig nem hat meg különösebben, hogy a horányiak, meg a szigetmonostoriak emiatt egy ember egyhavi fizetését költik el közlekedésre, csupán azért, mert bejárnak Pestre, az gondoljon az elaggott Margit hídra, amelyet kisvártatva le kell zárni, mert nem bírja tovább a folyamatos terhelést. Akkor pedig új híd nélkül, totális közlekedési csőd vár Budapestre, két éven belül.
Dr. Fáy András az év nagy részét horányi házában tölti, sokszor innen jár dolgozni. Januárban volt öt nap, amikor a jégzajlás miatt nem járt a komp, ami azt jelentette, hogy a néhány perces autózás helyett körbe kellett kerülni a Szentendrei-szigetet, ami hetven kilométeres kerülőt jelent. 2003. végéig tizenhatezerötszáz forint volt a komp bérleti díja, de mivel 2004. januárjában megszűnt az állami támogatás, ez a bérlet most már sokkal drágább. Fáy András példaként a tanuló és nyugdíjas bérlet árának változását említette: 2800 forintról 7300 forintra emelkedtek. Így aztán könnyen előfordulhat, hogy egy család akár hetvenezer forintot is elkölthet egy hónapban, ha nem a Szentendrei-szigeten dolgozik.
Már egy évtizede épül az M0-ás körgyűrű, és a környéken lakók közül egyre többen azt kérdezik, vajon kinek az érdeke, hogy ennyire lassan, mondhatni nem is épül, hiszen még 1994-ben döntés született arról, hogy a következő évben el kell kezdeni az elkerülő út északi részének építését is, ennek azonban már kilenc éve. Nagy szünet után, 2003-ban a közlekedési miniszter, Budapest és Újpest polgármesterei, valamint a Nemzeti Autópálya Rt. vezetője aláírtak egy megállapodást, mely szerint 2004-ben el kell kezdeni a munkálatokat. Az eredeti megállapodás szerint egy kétszer háromsávos híd lett volna, de a most aláírt, legújabb megállapodás már csak egy kétsávos gerendahidat ír elő; az érintettek nem hisznek benne, hogy ez elegendő lenne.
Mihályi Miklós, a Közlekedési Minisztérium főtanácsosa elmondta, hogy az északi körgyűrű elkészítésének határideje 2006., a teljes M0-ás körgyűrű pedig 2015-re készülhet el. A Magit híd olyan rossz állapotban van, hogy 2007-nél tovább nem lehet halogatni a felújítását, de ha nem készül el 2006-ra a tervezett északi híd, akkor összeomolhat a főváros egész közlekedése. (MR)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.