Valaha a japán vállalatok egy életre szóló munkahelyet kínáltak alkalmazottaiknak - cserébe egy életen át tartó hűséget vártak. A kötelékeket szertartásokkal is megerősítették: ilyen volt a "shafu"-t, vagyis a cég szellemiségét kifejező céges iduló eléneklése.
Amióta azonban az egész életre szóló munkahelyeket kínáló vállalatok hanyatlásnak indultak, úgy tűnt, velük együtt kihalásra van ítélve a céges induló műfaja is.
Egy kis cég amatőr videója azonban hatalmas sikert aratott a japán slágerlistákon, így lassan már a céges indulók reneszánszáról is beszélhetünk. Annál is inkább, mert nem a kis bontással foglalkozó cég, a Nihon Break Kogyo az egyetlen, amelynek újra van céges indulója.
A vállalkozás egyik igazgatójának fejéből pattant ki az ötlet, hogy ezzel különböztessék meg magukat a konkurenciától. Mint Shogo Kurita elmondta, a piac telített, minden szereplő hasonló árakon dolgozik, ezért találta ki a dalt. A klipben egyébként a vállalat dolgozói énekelnek és gitároznak, majd overallban és sisakban épületeket bontanak.
A nyilvánosságnak köszönhetően a Nihon Break Kogyo már nem győzi a megrendeléseket teljesíteni.
Akkor sem kell kétségbeesni, ha munkatársakból hiányzik a költői véna. A tokiói székhelyű Mysong nevű vállalkozás megírja helyettük a dalt - ahogy írtak egyet a BBC számára is.(BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.