A T-Mobile, a Pannon GSM, a Budapest Bank és a Budapesti Elektromos Művek együttműködése révén a két mobilszolgáltató, illetve a pénzintézet ügyfelei mobiltelefonon is kifizethetik az áramszámlájukat - jelentették be az érintett cégek képviselői csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Elhangzott: ahhoz, hogy ezt igénybe vehessék a felhasználók, be kell menniük az illetékes mobilszolgáltató ügyfélszolgálatára, ahol kitöltik az ezzel kapcsolatos papírokat, illetve egy új SIM-kártyát kapnak. Ez azonban csak azokra a vállalati és magán ügyfelekre érvényes, akik a Budapest Banknál vezetik folyószámlájukat.
A számlafizetés a Cellum Rt. technológiáján alapul, a mobilfizetési rendszert a Mobile Payment Prowider Rt. működteti.
A fizetést lehetővé tevő szoftvert a magyar tulajdonban lévő Cellum fejlesztette ki, s jelenleg már több országban is tárgyal eladásáról.
A számla kifizetése a gyakorlatban a következőképpen történik: a megállapodás értelmében az ELMŰ ügyfelei a mobiltelefonjukon keresztül kapnak egy SMS-t, ami egyebek mellett tartalmazza a fizetendő összeget, illetve az átutalás határidejét. Ezt követően az ügyfél a mobiltelefonján keresztül szintén SMS üzenetben ad a banknak átutalási megbízást a megfelelő kódok használatával.
A szolgáltatással a hét minden napján 24 órán keresztül élhet a mobilfizetés lehetőségével az ügyfél, ami neki csupán az SMS árába kerül. Ezen túlmenően az ügyfélnek havonta 650 forintot kell fizetnie a Budapest Banknak, illetve ki kell egyenlítenie a papír alapú átutalás díjának az 50 százalékát. A havi díjért azonban nemcsak átutalásokat végezhet, hanem lekérdezheti az egyenlegét, változtathatja a vásárlási limitjét, illetve SMS-eket is kap a tranzakciókról.
Az eseményen kérdésekre válaszolva elmondták, hogy a mobilfizetés használata biztonságos, gyors és kényelmes, s a titkos információkhoz csak az illetékes ügyfél férhet hozzá.
Kérdésekre válaszolva közölték azt is, hogy a mobilfizetési technológia, illetve platform minden mobilszolgáltató, minden bank és minden közműszolgáltató számára nyitott, így bárki csatlakozhat hozzá. Így például az érintett társaságok a gázművekkel és a vízművekkel előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a mobilfizetési rendszer bevezetéséről. A Budapest Bank képviselője elmondta, hogy jelenleg az SMS szolgáltatást 50 ezer ügyfelük veszi igénybe, míg a közműszámla mobilfizetésének lehetőségével eddig 100-an éltek.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.