Az elektronikus Európa, az e-Europa, ezen belül az információs társadalom kialakításának sikere alapvetően a távközlési piacokba történő befektetéseken múlik - fejtette ki Bárányné Sülle Gabriella, a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. igazgatója szerdán Budapesten egy konferencián.
A Hírközlés 2004 című, az IBC Hungary és a Világgazdaság által rendezett konferencián az igazgató kifejtette, hogy a befektetéseket alapvetően befolyásolja a távközlési piac reformja, e terület liberalizációja. Példaként elmondta, hogy amikor az európai uniós piacokon a 90-es évek végén végrehajtották a távközlés nagy reformját, akkor nemcsak a piac nőtt gyorsan, hanem egy-két év alatt megduplázódott a hálózati szolgáltatók száma, s például a nemzetközi szegmensben két év alatt 40 százalékkal csökkentek a távközlési árak.
Bárányné Sülle Gabriella elmondta, hogy a távközlési piacon a növekedést a szabályozás mellett hosszú távon a műszaki fejlesztés teszi lehetővé: így például az, hogy minél nagyobb sebességű legyen az adatátvitel.
Az igazgató a távközlés egyik szegmenséről, az internetről elmondta, hogy az elektronikus kereskedelem akkor tud fejlődni, ha megvalósulnak azok a reformok, amelyek lehetővé teszik a hitelesebb és biztonságosabb használatot, valamint kellően szabályozzák a szolgáltatói adatkezelést, illetve a magánélet védelmét.
Hozzátette: a probléma jelentősségét mutatja, hogy ma már az elektronikus üzenetek kétharmada kéretlenül érkezik meg egy-egy címre, és ez lassan már-már befolyásolja az internetes üzletmenetet is.
Bárányné Sülle Gabriella úgy vélte, hogy az internet terjedését alapvetően generálják a társadalmi és kommunikációs igények. A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy az emberek minden esetben a mobilitást választják akkor, ha ezt megtehetik, azért, mert például a mobiltelefonok használata sokkal könnyebbé teszi a mindennapi életben a kapcsolattartást.
Az igazgató az előfizetők magatartásával kapcsolatban elmondta azt is, hogy a felhasználók nagyon költségérzékenyek. Ennek alátámasztására elmondta, hogy amikor Ausztriában 1999-ben reformot hajtottak végre a távközlési piacon, akkor a felhasználók minden esetben kihasználták költségcsökkentési lehetőségeiket. Így két év alatt összesen 3 millió eurót takarítottak meg. Kifejtette: az osztrákok ezt úgy élték meg, mintha egy nagyobb adóreformot valósítottak volna meg az országban. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.