BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt a szállodák kihasználtsága az első öt hónapban

Az idén az első öt hónapban javult a szállodák kapacitás-kihasználtsága az egy évvel korábbihoz képest, a vendégéjszakák száma 15, a bruttó szoba-árbevétel folyó áron 22,7 százalékkal nőtt a 2003 első öt havihoz viszonyítva - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.

A KSH felmérésébe bevont szállodák átlagosan 54 százalékos kihasználtsággal működtek január-májusban, ezen belül májusban 69,2 százalék volt a mutató, szemben az egy évvel korábbi 52,9 százalékkal.

Az idén január-áprilisban a szállodák átlagosan 44 százalékos szobafoglaltsággal működtek.

Tavaly január-májusban az átlagos foglaltság 46,4 százalék volt.

Az idén az év első öt hónapjában egy kiadható szállodai szobára átlagosan 7.200 forint bruttó szobaár-bevétel (REVPAR) jutott. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 13 300 forint volt. Májusban a bruttó átlagár folyó áron minden vizsgált csoportban emelkedett az előző hónaphoz, illetve tavaly májushoz képest, ennek következtében májusban átlagosan 15.100 forintért lehetett egy szállodai szobát igénybe venni egy éjszakára.

Január-májusban a bruttó szobaárbevétel folyó áron átlagosan 23 százalékkal nőtt 2003 első öt hónapjához képest. A szobaárbevétel minden vizsgált kategóriában jelentősen, 13-31 százalékkal emelkedett. A legnagyobb mértékű, 31 százalékos bővülés a budapesti ötcsillagos házakban, a legkisebb mértékű, 13 százalékos fellendülés a vidéki négy- és ötcsillagos egységekben volt.

A vizsgált időszakban átlagosan 15 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a budapesti négycsillagos szállodák vendégforgalma bővült a legdinamikusabban, 29 százalékkal. A vidéki szállodákban töltött vendégéjszakák száma, az általános tendenciától eltérően az utolsó két hónapban kismértékben csökkent. (MTI)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.