BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyerhet a Vegyépszer-Hídépítő

A Vegyépszer és a Hídépítő alkotta Dunaúj Híd Konzorcium építheti fel a dunaújvárosi hidat - értesült a Világgazdaság. Az erről szóló döntést szakmai szinten már meghozták, s az csak a gazdasági és közlekedési miniszter áldására vár.

Az M8-as dunaújvárosi Duna-hídja és a hozzá csatlakozó mintegy öt kilométer gyorsforgalmi út megépítésére indított közbeszerzési eljárásban a Dunaúj Híd Konzorcium (vezetője a Vegyépszer Rt., tagja a Hídépítő Rt.) tette a legjobb ajánlatot - lapunk információi szerint ezt a döntést hozta a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. igazgatósága. A konzorcium ajánlata hatmilliárd forinttal volt olcsóbb a második helyezetténél. Ezek pontos összege egyelőre nem ismeretes, de annyit lehet tudni: a beruházás ára 50 milliárd forint körül lehet. Az eredményhirdetéshez ugyanakkor még szükség van a gazdasági és közlekedési miniszter jóváhagyására. Az idő sürget, hiszen a cölöpözést a szeptemberi alacsony vízállásnál kellene megkezdeni.

A hídberuházásra indított tárgyalásos eljárásra - mint arról korábban beszámoltunk - három jelentkező volt. A külföldi cégek várt rohamának elmaradását a sztrádatársaságnál annak tudták be, hogy Nyugat-Európában lekötöttek a hídszerelői kapacitások, s "dugig vannak munkával".

Az NA Rt. mindegyik jelentkezőt - Strabag M8 Duna-híd Konzorcium (vezetője a Strabag AG, tagja a Strabag Rt.), Betonút Rt., valamint Dunaúj Híd Konzorcium - alkalmasnak minősítette, így mindhárman ajánlatot tehettek. Az utolsó tárgyalási forduló augusztus 13-án volt, a végső ajánlatot augusztus 19-én kellett beadni. Korábbi híreink szerint a pályázók a tárgyalás közben nem egyformán csökkentették ajánlatukat.

Az NA Rt. áprilisban közzétett, két szakaszból álló tárgyalásos közbeszerzési eljárásról szóló felhívása szerint a nyertes feladata az M8-as dunaújvárosi Duna-hídja és a csatlakozó gyorsforgalmi út építési munkáinak megvalósítása s az ehhez kapcsolódó technológiai tervek elkészítése. A kiírás értelmében a munkaterület átadásának eredeti időpontja ez év szeptember 1-je, a teljesítés határideje (műszaki átadás-átvétel) 2006. november 30. Az egyéves utó-felülvizsgálati eljárás időpontja 2007. november 30. Az épülő hidat a két part közötti szintkülönbség okozta emelkedés, valamint kanyara miatt egyedüllálónak nevezik szakmai körökben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.