A matricásítás óta az M5-ös autópálya átlagos napi forgalma több mint kétszeresére, a teherautó-forgalom pedig több mint háromszorosára nőtt - jelentették be tegnap az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. tájékoztatóján. A régi fizetős kapuk bontásának határideje 2004. november 30-a.

A Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakasz építése az idén májusban kezdődött el, és jövő decemberre fejeződik be. Az építkezés vegyesvállalati formában történik a Strabag, a Colas és a Bouygues TP együttműködésében. E cégek magyar leányvállalatai építik az autópályát, azaz a Strabag Építő Rt., az Egút Rt. és az Alterra Építőipari Kft.

A beruházás jelenlegi készültsége a Strabag által megvalósuló mintegy 27 kilométeren a földmunkáknál 95, a betonalapnál 35, az alsó aszfaltrétegnél 30, a hidaknál 25 százalék. A teljes szakasz közműkiváltása gyakorlatilag elkészült. A munkálatok az előzetesen meghatározott ütemterv szerint haladnak. A további mintegy 19 kilométeren a DEA Konzorcium készenléti állapota a földmunkáknál 85, a betonalap 80, az alsó aszfaltrétegnél 50, a hidaknál 25 százalék. A 430-as szegedi összekötő úton csak a földmunkák folynak, a készültség 30 százalékos. A teljes szakasz közműkiváltásainak 90 százaléka készült el. (MK)