Idehaza ugyan mindennapi életünkben nem volt szembeötlő a mobilok hanyatlása és virágzása, de higgyünk a szakembernek - felfutóban a mobilpiac. Budapesten tartott előadást a Sony-Ericsson világcég alelnöke, Jan Wareby. A Magyar Rádiónak adott interjújában, arról beszélt, mi okozta a piac fellendülését 2002 óta.
- Azt hiszem, két tényező döntött, az egyik, hogy színes lett a telefonok képernyője és fényképező kamerákat építettek a készülékekbe. Ez arra késztette az addigi tulajdonosokat, hogy cseréljék ki a mobiljukat korszerűbbre - mondta Jan Wareby. Ez különösen Európában volt így, de Amerikában és Japánban is. Ez épp olyan minőségi ugrás volt, mint amikor a fekete-fehér filmet vagy később televíziót felváltotta a színes. A másik, hogy újra növekedni kezdett a gazdaság és fejlődött, bővült a piac, ide értem, hogy Oroszországban és a volt szovjet köztársaságokban is megerősödött, és hódítani kezdett a piacgazdaság, de olyan országokban is, mint India, Indonézia, Kína.
A szakember szerint a harmadik generációs mobilvilág is hat majd az emberek életstílusára.
- Úgy gondolom, ebben nagy szerepe lesz a vele járó kényelemnek és hatékonyságnak, de az sem közömbös, hogy szórakoztatóbb is. A legtöbb helyen a hatékonyság lesz a legfontosabb, hiszen segítségével állandóan sokkal több információhoz lehet hozzájutni. Akár e-mailben, az interneten keresztül, fényképeket, hosszabb videofelvételeket küldhet vele, de hallgathat zenét, rádiót, nézheti majd a tévéműsorokat is a tulajdonosa, és ez megint stílusváltás, mert nem kell otthon vagy valahol egy helyben ülni, hogy megnézze a híradót, vagy megnézzen egy filmet, a kedvelt sorozat esedékes folytatását, egy meccset. Megteheti most már a szabadban, mozgás, kirándulás közben is. Az emberek és igényeik is változnak a lehetőségekkel együtt. Igénylik az új és új szolgáltatásokat, persze nem egyik napról a másikra. El kell telnie egy időnek, míg rájönnek, mi mindenre jó valami, ami új. 10-15 éve a többség még azt kérdezte, minek kell nekem egy hordozható telefon, mi szükségem van rá? Ma nehéz meglenni nélküle. 10-15 év múlva lehet, hogy azt kérdezzük, hogyan lehet úgy beszélgetni valakivel, hogy nem látjuk közben? (MR)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.