A hatalmas csinnadrattával beharangozott franciaországi ceremónián a közel 5000 vendég mellett részt vesz a fejlesztést támogató négy állam első embere: Jacques Chirac francia elnök, Gerhard Schroeder német kancellár, Tony Blair brit és Jose Luis Rodriguez Zapatero spanyol miniszterelnök is. Az új kétszintes óriás 555 férőhelyes, de ez a szám akár 840-re is emelhető - természetesen a komfortfokozat terhére. Méreteit tekintve valóban gigantikus, hiszen az összes paramétere meghaladja az eddigi csúcstartó Boeing 747-400-ét. Az A380-as hossza 73 méter, magassága jó 24 méter, a kabin szélessége több mint 6 és fél méter, de a leglélegzetelállítóbb adat minden bizonnyal a szárnyak fesztávolsága, amely a konkurens gépénél bő 15 méterrel több, pontosan 79.8 méter lett. A gyártóknak nem kell aggódniuk, mivel már most egymást érik a megrendelések, annak ellenére, hogy repülni még senki sem látta az óriást. A gép egyetlen tank üzemanyaggal 15 ezer kilométert képes megtenni, ami 1550 kilométer plusz a Boeing 747-eshez képest. Az első utasokkal teli darab valamikor 2006-ban fog a levegőbe emelkedni, a teherszállítók pedig két évvel később állnak munkába. Az eddigi megrendelések erőteljes ázsiai érdeklődést mutatnak:
- az Air France 10 db utasszállítót
- az Emirátusok 41 db utasszállítót és 2 db A380F jelzésű teherszállítót
- az Etihad Airways 4 db utasszállítót
- a Federal Express 10 db teherszállítót
- az International Lease Finance Corporation (ILFC) 5 db utasszállítót és 5 db teherszállítót
- a Korean Air Lines 5 db utasszállítót
- a Lufthansa 15 db utasszállítót
- a Malaysia Airlines 6 db utasszállítót
- a Qantas Airways 12 db utasszállítót
- a Qatar Airways 2 db utasszállítót
- a Singapore Airlines 10 db utasszállítót
- a Thai Airways International 6 db utasszállítót
- a Virgin Atlantic Airways is 6 db utasszállítót rendelt,
- a UPS pedig bejelentkezett további 10 db teherszállító gépért.
Ez összesen 149 repülőgépet jelent, ami igen bíztató kezdet egy új gép esetében.
(MobilPress - Reuters - BBC - CNN)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.