Bár a tavalyi évben stagnáltak az autópiacok egész Közép- és Kelet-Európában, középtávon mégis az egyik legfontosabb célpontja lehet a térség nemcsak a termelésnek, hanem az eladásnak is - derül ki a francia külkereskedelmi minisztérium tanulmányából. Becslések szerint 2010-ig évente mintegy 3-3,5 millió darabra futhat fel az autógyártás, miközben a kereslet 2,4 millió körül alakul majd. A keresleti és kínálati oldal 2015 és 2020 között egyenlítődhet ki, 4 millió körüli magasságban.
A régió hat autógyártó országában (Cseh-, Lengyel-, Magyarország, Románia, Szlovénia és Szlovákia) tavaly 12 százalékkal bővült a termelés, elsősorban a lengyelországi és romániai növekedés által vezérelve. Az új autók vásárlása azonban majdnem az egész régióban stagnált vagy visszaesett. Ennek okát a szakértők elsősorban az uniós csatlakozásban keresik. Az új autók forgalomba helyezésére ugyanis új adókat vetettek ki. Ráadásul Lengyelországban ez együtt jelentkezett a használt autók importvámjának eltörlésével, így az új autók vásárlása itt 10 százalékot esett, miközben a használt autók bevitele az ötszörösére ugrott. Románia viszont az újautó-eladásokban megelőzte Csehországot, és így a régió harmadik legnagyobb piacává vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.