Kicsattanó örömmel fogadták a visszatérő internetet — Kabul két napig maradt szolgáltatás nélkül
Tíz repülőjáratot kellett törölni a tervezett 31-ből, szerdán pedig legkevesebb 14 járat nem tudott elindulni a kimaradó internetszolgáltatás miatt — közölte a ToloNews.

Pakisztáni újságírók a WhatsApp csevegőalkalmazás egyik csoportjában velük is megosztott üzenet alapján közölték, hogy az országot irányító radikális iszlamista tálib kormány egyes tisztviselői visszautasították azon vádat, mely szerint szándékos korlátozás történt volna;
az országos leállást pedig az elhasználódott optikai kábelek cseréjével indokolták,
amit a kabuli vezetés egyik tájékoztatásért felelős tisztségviselője is megerősített.
Örömünnep fogadta a visszatérő internetet Kabulban
A szolgáltatás helyreállítását több százan kitörő örömmel ünnepelték meg a főváros utcáin, az autósok pedig dudálással köszönték meg. Mohamad Basir, a Kam Air nevű afgán belföldi és nemzetközi légitársaságnak a képviselője az afgán ToloNews televíziós csatornának adott nyilatkozatában korábban elmondta, hogy az internetkimaradás kezdete óta csak egy járatot tudtak elindítani, így a törlések miatt sok átszálló és egyéb utas rekedt Afganisztánban.
Ez lehet az első modern város, amely teljesen kifogyhat a vízből
Próbálták korlátozni már korábban is
Hírügynökségek korábbi értesülései szerint a tálib hatóságok szeptember elején kezdték el több tartományban is korlátozni, vagy
lassítani az internethozzáférést, az „erkölcstelenség” és a „morális korrupció” elleni küzdelemre hivatkozva,
hozzátéve, hogy egy kormányzati utasítás miatt álltak le hétfő este a telekommunikációs szolgáltatások országszerte. Az így kialakult káosz megbénította a bankok, az országban működő segélyszervezetek és az ENSZ-képviselet, valamint a vállalkozások és a magánszemélyek egymás közötti kommunikációját egyaránt.


