BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tavaly bővült az üzlethálózat

Valamelyest élénkült a tavalyi utolsó negyedévben a kiskereskedelmi üzlethálózat bővülésének üteme. Szeptember 30. és december 31. között 779-cel emelkedett a kiskereskedelmi üzletek száma, ami jóval meghaladja az előző negyedévek során mért növekedést. Ám az emelkedés mértéke nem akkora, hogy a korábbi trendszerű csökkenés megállásáról beszélhessünk. Az üzlethálózat a telítődés és a koncentráció hatására egyre kisebb ütemben nő. A hipermarketek előretörése miatt az élelmiszer-kiskereskedelemi boltok száma csökkent. 2004-ben hét új hipermarkettel bővült a Tesco hálózata, amely negyven üzletet működtet Magyarországon. Az Intersparnak, két új egységének megnyitásával, 18 hipermarkete van, az Auchan és a Cora egy-egy újabb egységet nyitott tavaly, s a számuk 2004 végére kilencre, illetve hétre nőtt. Említésre méltó a Lidl diszkontlánc megjelenése a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi üzlethálózatban, amely 2004. IV. negyedévi indulásakor 18 egységet nyitott.

A nagyobb üzletek térnyerése általában jellemző. Új értékesítési formaként bukkantak fel az outletközpontok, 2004-ben hét új bevásárlóközpont jelent meg a hazai üzlethálózatban, amely a 2003-as megtorpanáshoz képest - amikor csak két új létesítmény nyílt - jelentős növekedés. Éves szinten 14 szakáruházzal bővült az üzlethálózat, ami a 2003-as év nyolc új szakáruházához képest is számottevő gyarapodás.

A dunántúli régiókban az elmúlt egy év során már kifejezett csökkenést figyelt meg a Központi Statisztikai Hivatal. Emellett egy százalék feletti bővülésről csak Budapest és Pest megye esetében tudott beszámolni. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.