Vége a hungarikumok uralmának a márkarangsorban, a legnépszerűbbek között idén a Boci csoki és a Pilóta keksz szerepelt a magyaroknál, írja a Népszabadság a most közzétett Márkaméter lista alapján.
A Young & Rubicam már tíz éve követi nyomon a hazai és a nemzetközi márkák tündöklését és bukását negyvennégy országban. Ehhez képest még számukra is meglepetést okozott a Szentkirályi ásványvíz története, mivel az minden előzmény nélkül a legismertebb, nagyon kedvelt márkanevek között kezdte pályafutását a 2005-ös magyarországi Márkaméteren.
A legerősebb márkák listájának első helyén azonban a Magyarország név, mint áruvédjegy áll. A legismertebb márkanevek között ezután ott a Vénusz étolaj, a Magyar Posta, az ötös lottó, a Coca-Cola, a trappista, a forint, a Tesco, a háztartási keksz, a Rama és a Túró Rudiként ismert Pöttyös. A porcelánok és a Tokaji idén kiszorultak az első húsz helyezettet felsoroló élmezőnyből.
A befutott márkák tulajdonosai sem pihenhetnek a babérjaikon: az emberek a legismertebb neveket is megunják egy idő után, ha nem tartják karban a márkát - írja a Magyar Hírlap. A Young & Rubicam reklámügynökség Márkaméter címen futó globális kutatása szerint Magyarországon ez történt például a Safeguard és a Lifebuoy antibakteriális tusfürdőkkel, illetve a Pril mosogatószerekkel. Jelzésértékű azonban, hogy a legerősebb márkák idei top 20-as listájáról 2000-hez képest már kikerült a három magyar porcelánmárka - a Herendi, a Zsolnay és a Hollóházi - s a fogyasztók "leértékelték" azóta a Tokajit, a Piros mogyoróst, a Sonyt, a Legót és a BMW-t is.
A reklámügynökség szerint rengeteget fejlődött viszont s a piacvezetők közé lépett az idén például az Olympus, az LG, a Rossmann és a Bacardi. A Coca-Cola termékei közül azonban csak a Coca-Cola Lightnak sikerült megerősítenie a pozícióját, miközben a Sprite például már kifejezetten leszálló ágban van. (Népszabadság - origo - Magyar Hírlap)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.