A magas benzinár nem lassítja jelentősen a GDP-növekedést, és az inflációs nyomást is csak csekély mértékben növeli. Az üzleti szféra teljes költségének 3-4 százalékát teszi ki az energiaköltség, az exportágazatokban pedig egy százalék alatt van az aránya - mondta Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató ügyvezető igazgatója, hozzátéve: a környező országokban is hasonló helyzet alakult ki, ezért a magyar gazdaság számára a dráguló üzemanyag Európában nem okoz versenyhátrányt. Az üzemanyag árának emelkedése mintegy 0,5 százalékponttal lassítja a gazdasági növekedést, s ez az egy főre jutó GDP-t tekintve mintegy tízezer forintot jelent - mondta Barcza György, az ING Bank Rt. elemzője. (MTI-Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.