A Coca-Cola letarolja Kínát
Az amerkai Coca-Cola kínai üzlete tavaly 22 százalékkal nőtt, miközben a vállalat a múlt évről világméretekben 6 százalékos bevételnövekedésről adott számot. Kínában a Coca-Cola a gyümölcslevekkel ért el jelentős üzleti növekedést, jóllehet az ásványvíztől a teán át a kávéig sok mindent forgalmaz, összesen 700 helyi egységén keresztül. A gyümölcslevek eladásában az amerikai vállalat helyi érdekeltsége 64 százalékos növekedést jelentett, és két vezető ilyen itala - kínai gyártmányok és márkák változatai - 15 százalékos piaci részesedést szerzett Kínában. A Coca-Cola 1979-ben jelent meg az ázsiai országban. A vállalat azóta összesen 1,2 milliárd dollárt ruházott be. 2008-ban, mikor a nyári olimpiai játékokat Pekingben tartják, átütő üzleti sikert remél Kínában, a játékok egyik fő szponzoraként. (MTI Eco)


