Tovább bővül az M7-es autópálya - kilométerenként 2,4 milliárdért
Az autópálya nyomvonala három vasútvonalat keresztez, ezenfelül kilenc aluljáró, 29 híd és 19 felüljáró épült. Ezzel indokolják a beruházás – amelynek kivitelezője a Vegyépszer – 62,3 milliárd forintos, azaz kilométerenkénti közel 2,4 milliárdos árát. A „lecsupaszított”, kilométerenkénti főpályaár – a Nemzeti Autópálya Zrt. adatai szerint – azonban csak 1,263 milliárd forint.
Az új szakasz átadása után a Budapesttől az országhatárig vezető M7-esen hiányzó négy rész összhossza még 69 kilométer. Ebből a tervek szerint év végéig 18 (Nagykanizsa–Becsehely) készül el, a többinél (Zamárdi–Balatonszárszó a kőröshegyi völgyhíddal; Balatonkeresztúr–Nagykanizsa; valamint Letenye–országhatár közötti, a horvátokkal közösen épülő Mura-híd) pedig jövőre lesznek a szalagátvágások. Így az M7-es 41 évvel az első bal pályaszakaszának átadását követően a határig ér el, teljes hossza 245,3 kilométer lesz. Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adriai-tenger kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú, közvetlen közúti kapcsolatot. A sztráda Letenyétől nyugatra elágazik, az M7-es ág a horvát, az M70-es a szlovén határig épül ki. A megállapodás szerint a nyomvonal Tornyiszentmiklóstól nyugatra éri el a magyar–szlovén határt.
Sztrádaépítésről állapodott meg az ukrán közlekedési és a magyar pénzügyminiszter is. A Kijevet az ukrán–magyar határral összekötő sztráda építésére a tendert az idén kiírják. A 735 kilométeres rész építése 7 évig tarthat és 4 milliárd euróba kerül.
M7-es történelem
>> 1964: M1-es, M7-es közös bp.-i szakaszának forgalomba helyezése>> 1966: Bal pálya megépítése Martonvásárig
>> 1971: Bal pálya Martonvásár–Zamárdi között
>> 1972–1975: Jobb pálya Törökbálint–Balatonaliga között
>> 2001–2002: Jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között
>> 2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km) M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós (18,6 km)
>> 2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)
>> 2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km) átadandó szakasz: Nagykanizsa–Becsehely (18 km) elkezdődő építési szakasz, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km) előkészítés alatt lévő szakasz: 1 km a horvát határig, közös magyar–horvát Mura-híd nemzetközi közbeszerzés kiírásával
>> 2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal
>> 1966: Bal pálya megépítése Martonvásárig
>> 1971: Bal pálya Martonvásár–Zamárdi között
>> 1972–1975: Jobb pálya Törökbálint–Balatonaliga között
>> 2001–2002: Jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között
>> 2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km) M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós (18,6 km)
>> 2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)
>> 2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km) átadandó szakasz: Nagykanizsa–Becsehely (18 km) elkezdődő építési szakasz, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km) előkészítés alatt lévő szakasz: 1 km a horvát határig, közös magyar–horvát Mura-híd nemzetközi közbeszerzés kiírásával
>> 2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal -->