BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővül az M7-es autópálya - kilométerenként 2,4 milliárdért

Mától újabb 26 kilométerrel hosszabbodik az M7-es autópálya, így már csak 69 kilométer hiányzik ahhoz, hogy sztrádán lehessen eljutni az Adriáig. Az új szakaszt kilométerenként mintegy 2,4 milliárd forintért építette a Vegyépszer, ám a főpálya fajlagos ára ennek csupán a fele.

Ma adják át a forgalomnak az M7-es Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakaszát. Az autópálya-szakasz a Balatontól délre, a régi meder feltöltődött, lápos, mocsaras, tőzeges területén halad. A nyomvonal távolsága a Balatontól 1,5–4 kilométer, és Ordacsehi, Lengyeltóti, Fonyód, Buzsák, Táska, Balatonfenyves, Balatonkeresztúr, Balatonújlak területét érinti.
Az autópálya nyomvonala három vasútvonalat keresztez, ezenfelül kilenc aluljáró, 29 híd és 19 felüljáró épült. Ezzel indokolják a beruházás – amelynek kivitelezője a Vegyépszer – 62,3 milliárd forintos, azaz kilométerenkénti közel 2,4 milliárdos árát. A „lecsupaszított”, kilométerenkénti főpályaár – a Nemzeti Autópálya Zrt. adatai szerint – azonban csak 1,263 milliárd forint.
Az új szakasz átadása után a Budapesttől az országhatárig vezető M7-esen hiányzó négy rész összhossza még 69 kilométer. Ebből a tervek szerint év végéig 18 (Nagykanizsa–Becsehely) készül el, a többinél (Zamárdi–Balatonszárszó a kőröshegyi völgyhíddal; Balatonkeresztúr–Nagykanizsa; valamint Letenye–országhatár közötti, a horvátokkal közösen épülő Mura-híd) pedig jövőre lesznek a szalagátvágások. Így az M7-es 41 évvel az első bal pályaszakaszának átadását követően a határig ér el, teljes hossza 245,3 kilométer lesz. Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adriai-tenger kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú, közvetlen közúti kapcsolatot. A sztráda Letenyétől nyugatra elágazik, az M7-es ág a horvát, az M70-es a szlovén határig épül ki. A megállapodás szerint a nyomvonal Tornyiszentmiklóstól nyugatra éri el a magyar–szlovén határt.
Sztrádaépítésről állapodott meg az ukrán közlekedési és a magyar pénzügyminiszter is. A Kijevet az ukrán–magyar határral összekötő sztráda építésére a tendert az idén kiírják. A 735 kilométeres rész építése 7 évig tarthat és 4 milliárd euróba kerül.

M7-es történelem

>> 1964: M1-es, M7-es közös bp.-i szakaszának forgalomba helyezése

>> 1966: Bal pálya megépítése Martonvásárig

>> 1971: Bal pálya Martonvásár–Zamárdi között

>> 1972–1975: Jobb pálya Törökbálint–Balatonaliga között

>> 2001–2002: Jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között

>> 2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km) M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós (18,6 km)

>> 2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)

>> 2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km) átadandó szakasz: Nagykanizsa–Becsehely (18 km) elkezdődő építési szakasz, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km) előkészítés alatt lévő szakasz: 1 km a horvát határig, közös magyar–horvát Mura-híd nemzetközi közbeszerzés kiírásával

>> 2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal

>> 1966: Bal pálya megépítése Martonvásárig

>> 1971: Bal pálya Martonvásár–Zamárdi között

>> 1972–1975: Jobb pálya Törökbálint–Balatonaliga között

>> 2001–2002: Jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között

>> 2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km) M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós (18,6 km)

>> 2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)

>> 2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km) átadandó szakasz: Nagykanizsa–Becsehely (18 km) elkezdődő építési szakasz, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km) előkészítés alatt lévő szakasz: 1 km a horvát határig, közös magyar–horvát Mura-híd nemzetközi közbeszerzés kiírásával

>> 2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.