BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem akar csökkenni az infláció - 8,5 százalék az első 7 hónapban

2007. júliusban a fogyasztói árak az előző hónaphoz viszonyítva összességükben nem változtak, 2006. júliushoz viszonyítva pedig 8,4%-kal növekedtek. Ez megfelel az elemzői várakozásoknak. Idén, az első hét hónapban, átlagosan 8,5%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

1 hónap alatt – 2007. júniushoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,8%-kal csökkentek. Árcsökkenés következett be az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) (8,1%), az étolaj (2,4%), valamint a cukor (2,0%) esetében. Ezzel szemben növekedett a sertéshús (5,1%) és a baromfihús (3,7%) ára. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,4%-kal drágultak. A legnagyobb mértékben a szolgáltatások árai emelkedtek (1,0%), ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 8,6%-kal, az egészségügyi szolgáltatásokért 4,7%-kal kellett többet fizetni. A tartós fogyasztási cikkek (0,3%), valamint az egyéb cikkek (0,1%) esetében kis mértékű áremelkedés volt megfigyelhető. Ez utóbbi csoporton belül a járműüzemanyag-árak 0,8%-kal drágultak. A háztartási energia és a szeszes italok, dohányáruk árai nem változtak az előző hónaphoz viszonyítva. A ruházkodási cikkek esetében a nyári kiárusítások következtében árcsökkenés (2,8%) volt megfigyelhető.

12 hónap alatt, 2006. júliushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 10,1%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a liszt 28,1, a péksütemények 21,2, a kenyér 19,0, a baromfihús 15,8, valamint a tojás ára 12,2 százalékkal. A háztartási energia átlag feletti 32,0%-os áremelkedésén belül, a vezetékes gáz 53,3, a távfűtés 41,7, az elektromos energia ára 21,2 százalékkal nőtt. A szolgáltatások átlagot meghaladó 8,7%-os áremelkedésén belül a csatornadíj 16,6, a szemétszállítási díj 15,4, a vízdíj 12,5 százalékkal drágult. Átlag alatti áremelkedés volt tapasztalható a szeszes italok, dohányáruk (6,8%), az egyéb cikkek (2,2%), valamint a ruházkodási cikkek (0,7%) esetében is. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,5%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2006. júliusban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.