BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Pentagont is ők őrzik

Két számjegyű költségmegtakarítást érhetnek el azok a cégek, intézmények, kormányzati szervek, amelyek professzionális informatikai (IT-) szolgáltatókra bízzák tevékenységük folyamatának megszervezését, adattömegük nyilvántartását. Köztük talán a legismertebb az Egyesült Államokban 45 éve alapított EDS, amely az informatikai outsourcing üzletág alapítójaként és vezető globális technológiai szolgáltatóként nyújt IT- és üzletifolyamat-kihelyezési kiszolgálást.

A cég nagy családjához tartozik az 1991-ben alapított magyarországi leányvállalat, amely a legtöbb piaci szegmensben jelen van – tudtuk meg Szakál László ügyvezető igazgatótól. A régióban stratégiai szerepet betöltő leány annak köszönheti a megalakulását, hogy az EDS volt az amerikai tulajdonú General Motors kizárólagos informatikai beszállítója, amely 1991-ben Szentgotthárdon alapított autógyárat – idézi a kezdeteket az ügyvezető igazgató. Mára már több jelentős hazai ipari vállalat és pénzintézet a partnerük.

A nemzetközi példákat nézve itthon is lenne üzleti lehetőség a kormányzati és egészségbiztosítási szférában, de még nem érett meg a helyzet – állítja Szakál. A fontosnak tartott feladatokat egyelőre saját kezében tartja az állam. Pedig például az USA-ban az EDS szállította és kezeli a Pentagon beléptető rendszerét, ők végzik Nagy-Britannia hadügyi rendszereinek IT-feladatait is, ami a NATO miatt is bizalmi munka.

A profizmus mellett a bizalmat tartja munkájuk alapjának az ügyvezető igazgató, aki úgy gondolja: a hazai egészségbiztosítási rendszer átalakítása komoly IT-feladatokat igényel. Az adatvédelmi előírások betartásával szükség lesz például a több területi pénztárhoz tartozó biztosítottak jogosultságának a vizsgálatára, az egészségügyi szolgáltatók tételes elszámolására, a beavatkozások hatékonyságának mérésére, a tételes ellenőrzésekre, amelyeknek ma csupán a kezdeményeit lehet felfedezni. Gazdaságosabb lesz, ha mindezt nem több területi pénztárban végzik, hanem egy központi rendszer szolgálja ki a pénztárakat. Ezt ismerte föl az Egyesült Államok is, amikor 21 államában az EDS-re bízta az egészségbiztosítási pénzügyekkel kapcsolatos adminisztratív feladatokat. Nagy-Britannia Állami Egészségügyi Szolgálata számára is ők végeznek szolgáltatásokat, kezelik az egészségügyi ellátás adatait. A svájci kórházakban üzembe helyezett vezeték nélküli, online rendszer lehetővé teszi, hogy a korábbinál pontosabban kezelhessék a betegekre, illetve az ellátásra vonatkozó adatokat. Ennek bevezetésével hatékonyabbá vált a kórházi munka, felgyorsultak a folyamatok, és ez – amellett, hogy bevételnövekedést hozott – lehetővé tette azt is, hogy egy-egy betegre több idő jusson – tette hozzá Szakál László. VG

A világ minden táján dolgoznak

A cég 45 éves: Texasban az EDS az egészségügyi adatfelvételek ésszerűsítését kapta feladatul, s többféle technológiát kidolgozva rendre jöttek megrendelések a világ minden tájáról.

Köztük volt az iráni egészségügyi rendszer kiépítése az 1970-es évek végén.

Az EDS ma 62 országban 120 ezer munkatárssal dolgozik. Közel 200 millió embert érint a munkájuk, s évente 2,4 milliárd tranzakciót dolgoznak fel.

Az egészségügyi területről származó árbevételük meghaladja az egymilliárd dollárt.

Az EDS Magyarország 1991-ben alakult 1600 dolgozóval, a legtöbb piaci szegmensben jelen van, s stratégiai szerepet tölt be a régióban.

Ügyfélkapcsolati központja 36 klienset 19 nyelven támogat. Havonta közel 36 ezer fő bérelszámolását intézik.

Évente négymillió dokumentumot szkennelnek, a munkatársaik 80 százaléka egy, 20 százaléka két idegen nyelvet beszél, 62 százalékának felsőfokú végzettsége van.

A fővárosban két ügyfélkapcsolati központban IT- és üzletifolyamat-tevékenységet is végeznek.

Köztük volt az iráni egészségügyi rendszer kiépítése az 1970-es évek végén.

Az EDS ma 62 országban 120 ezer munkatárssal dolgozik. Közel 200 millió embert érint a munkájuk, s évente 2,4 milliárd tranzakciót dolgoznak fel.

Az egészségügyi területről származó árbevételük meghaladja az egymilliárd dollárt.

Az EDS Magyarország 1991-ben alakult 1600 dolgozóval, a legtöbb piaci szegmensben jelen van, s stratégiai szerepet tölt be a régióban.

Ügyfélkapcsolati központja 36 klienset 19 nyelven támogat. Havonta közel 36 ezer fő bérelszámolását intézik.

Évente négymillió dokumentumot szkennelnek, a munkatársaik 80 százaléka egy, 20 százaléka két idegen nyelvet beszél, 62 százalékának felsőfokú végzettsége van.

A fővárosban két ügyfélkapcsolati központban IT- és üzletifolyamat-tevékenységet is végeznek. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.