Bojkottálhatják a kínaiak a francia árukat
Tibet-válság. A francia termékek bojkottjára szólították fel a fogyasztókat kínai internetes portálok. A chatszobákon és üzenőfalakon közzétett felhívások megfigyelők szerint azt mutatják, nemcsak a pekingi kormányzatot, hanem a lakosság egy részét is felháborították az olimpiai lángfutás múlt heti párizsi szakaszát kísérő tiltakozások.
Elsősorban a városháza előtt látható, az emberi jogsértéseket felrovó transzparensek, valamint egyes, Tibet színeibe öltözött tüntetők agresszivitása tüzelte fel a kínaiak haragját.
A bojkottfelhívás – amelyet egyes honlapokról megjelenésük után nem sokkal letiltottak – olyan francia luxustermékmárkákat pécézett ki, mint például az LVMH-hoz tartozó Louis Vuitton és Givenchy, vagy a kínai piacon jelentős szereplőnek számító L’Oréal.
A hasonló internetes bojkottfelhívások az elmúlt években több külföldi cégnek is érezhető veszteséget okoztak Kínában, ugyanakkor például a japán vállalatok ellen három évvel ezelőtt indított kampánynak nem volt tartós hatása. FT.com


