Szorosabb turisztikai együttműködésre van szükség Európában
A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet legfelsőbb döntési szervének Magyarország 2005-től tagja, a bledi ülésen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, dr. Róna Iván képviselte.
Az 1948 óta működő, idén 60 éves szervezet fő célja Európa mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon. Tevékenységének három kiemelt területe a piackutatás, a legjobb gyakorlatok népszerűsítése és a marketingkommunikáció.
Az Igazgatóság ülésén terjesztették elő és vitatták meg az ETC 2008-2010. évi üzleti tervét, amelyben összefoglalják az ETC tagság és vezetőség körében végzett felmérés főbb eredményeit is azzal kapcsolatban, hogy mely területek fejlesztésére van a legnagyobb szükség, több lehetőség biztosítása a nemzeti turisztikai szervezetek számára a problémák megbeszélésére és a jövő irányvonalainak meghatározására, a közös európai turisztikai portál a www.visiteurope.com továbbfejlesztése, a legfontosabb küldőpiacokra fókuszáló marketingmunka végzése, több e-marketing akció, szorosabb együttműködés kialakítása a jelentős szakmai szervezetekkel, az ETC munkacsoportok tevékenységének összehangolása.
A turizmus Európa gazdaságában betöltött jelentős szerepének hangsúlyozása mellett, az ETC felhívja a figyelmet arra a tendenciára is, amely szerint a turisztikai promócióra fordított állami források általában csökkennek, egyre nehezebb költségvetési helyzetbe hozva a nemzeti turisztikai szervezeteket. Ennek következtében az ETC tevékenységének finanszírozása sem kiegyensúlyozott. Közös európai turizmuspolitika hiányában az Európai Unió korlátozott befolyással bír a turizmust érintő kérdésekben. A gyakorlatban az európai régiók csak kismértékű együttműködést valósítanak meg az európai turizmus eredményeinek javítása érdekében, az ETC-nek ezért minden eddiginél fontosabb szerepe van az együttműködés fokozásában, a stratégiai piacokra irányuló közös piackutatási és marketingtevékenység végzésében.
Az ETC legfontosabb stratégiai céljai között szerepel, hogy a jelenlegi kiemelt piacok mellett, a jövő fontos küldőpiacain (Kína, India, Délkelet-Ázsia, Oroszország) is kifejtsen marketingtevékenységet, elsősorban a visiteurope.com portál segítségével. Az ETC a jövőbeni marketingstratégiáját az online tevékenységre építi, de folytatja a hagyományos, „offline” marketingmunkát is.
Magyarország aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy hazánk az elmúlt években számos alkalommal adott otthont a szervezet üléseinek. Legközelebb 2008 júniusában, a hamarosan kiadásra kerülő E-Marketing Kézikönyv témájában tartandó szeminárium helyszíne lesz Budapest, a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
A következő ETC igazgatósági ülés júniusban Norvégiában, Stalheimben lesz, ahol a legelső ülést is tartották.


