A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet legfelsőbb döntési szervének Magyarország 2005-től tagja, a bledi ülésen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, dr. Róna Iván képviselte.
Az 1948 óta működő, idén 60 éves szervezet fő célja Európa mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon. Tevékenységének három kiemelt területe a piackutatás, a legjobb gyakorlatok népszerűsítése és a marketingkommunikáció.
Az Igazgatóság ülésén terjesztették elő és vitatták meg az ETC 2008-2010. évi üzleti tervét, amelyben összefoglalják az ETC tagság és vezetőség körében végzett felmérés főbb eredményeit is azzal kapcsolatban, hogy mely területek fejlesztésére van a legnagyobb szükség, több lehetőség biztosítása a nemzeti turisztikai szervezetek számára a problémák megbeszélésére és a jövő irányvonalainak meghatározására, a közös európai turisztikai portál a www.visiteurope.com továbbfejlesztése, a legfontosabb küldőpiacokra fókuszáló marketingmunka végzése, több e-marketing akció, szorosabb együttműködés kialakítása a jelentős szakmai szervezetekkel, az ETC munkacsoportok tevékenységének összehangolása.
A turizmus Európa gazdaságában betöltött jelentős szerepének hangsúlyozása mellett, az ETC felhívja a figyelmet arra a tendenciára is, amely szerint a turisztikai promócióra fordított állami források általában csökkennek, egyre nehezebb költségvetési helyzetbe hozva a nemzeti turisztikai szervezeteket. Ennek következtében az ETC tevékenységének finanszírozása sem kiegyensúlyozott. Közös európai turizmuspolitika hiányában az Európai Unió korlátozott befolyással bír a turizmust érintő kérdésekben. A gyakorlatban az európai régiók csak kismértékű együttműködést valósítanak meg az európai turizmus eredményeinek javítása érdekében, az ETC-nek ezért minden eddiginél fontosabb szerepe van az együttműködés fokozásában, a stratégiai piacokra irányuló közös piackutatási és marketingtevékenység végzésében.
Az ETC legfontosabb stratégiai céljai között szerepel, hogy a jelenlegi kiemelt piacok mellett, a jövő fontos küldőpiacain (Kína, India, Délkelet-Ázsia, Oroszország) is kifejtsen marketingtevékenységet, elsősorban a visiteurope.com portál segítségével. Az ETC a jövőbeni marketingstratégiáját az online tevékenységre építi, de folytatja a hagyományos, „offline” marketingmunkát is.
Magyarország aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy hazánk az elmúlt években számos alkalommal adott otthont a szervezet üléseinek. Legközelebb 2008 júniusában, a hamarosan kiadásra kerülő E-Marketing Kézikönyv témájában tartandó szeminárium helyszíne lesz Budapest, a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
A következő ETC igazgatósági ülés júniusban Norvégiában, Stalheimben lesz, ahol a legelső ülést is tartották.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.