BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrádán utazik a tőke

Összesen 21 gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008–13 közötti időszakban – tudta meg a Világgazdaság. Ezek összhossza meghaladja a 464 kilométert. Ebből nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot. Várhatóan júliusban jelenik meg a tender az M0-s déli szektor M1-es–M6-os szakaszának kétszer három sávosra bővítésére. További két – az M6-os és az 51-es főút, valamint az 51-es főút és az M5-ös közötti – szakasz fejlesztésére októberben írják ki a pályázatokat. A tervek szerint az M0-s autópálya 11-es és 10-es főút közötti kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el. A 8-as főút térségében várt sztrádaépítés viszont tovább húzódik. A sztrádafejlesztések bizonyíthatóan hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarországra lehessen csábítani a befektetőket. Hírek szerint az autópálya megléte jelentős szerepet játszott abban, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta 800 milliárd forint értékű zöldmezős beruházásának a helyszínéül. Nem egy befektetéstől esett már el hazánk amiatt, hogy az érdeklődők nem tudták megközelíteni a kiszemelt települést, illetve a hiányos úthálózat miatt túl sokáig kellett volna utaztatniuk a termékeket.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.