Magyar gazdaság

Az alagútakkal elmaradásban van az M6/M60-as autópálya

Az alagutak kivételével az ütemtervnek megfelelően halad az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszának építése, és az út elkészül a határidőig, 2010 tavaszáig - mondta a kivitelező Mecsek Construction Group (MCG) főmérnöke pénteken.

Rakita András az építkezés helyszínén tartott sajtóbejáráson újságírók előtt beszámolt arról, hogy a földmunkák 52 százaléka, a hidakat tartó pillérek 70 százaléka már kész. A közelmúltban részben beomlott "A" jelzésű alagúttal kapcsolatban pedig folynak a szakértői és hatósági vizsgálatok, ezek végén derül ki, hogy ott milyen technológiával folytatható az építkezés.

Az alagutaknál jelenleg áll a munka, de ahogy a probléma megtoldódott, azonnal folytatódni fog, mert a határidő betartása nemcsak gazdasági, hanem a két év múlva kezdődő pécsi Európa Kulturális Fővárosa program okán társadalmi érdek is - tette hozzá.

A főmérnök utalt rá: a 81 kilométeres gyorsforgalmi útszakasz magántőke bevonásával, úgynevezett PPP-konstrukcióban, nettó 266,1 milliárd forintból valósul meg, szerkezeti elemei között 4 alagút, továbbá 9 nagyobb híd és völgyhíd is lesz. A munka során 7,5 millió köbméter földet mozgatnak meg, továbbá 900 ezer tonna aszfaltot használnak fel.

Rakita András kitért rá, hogy az autópálya-építés mellett 300 ezer négyzetméter állami közutat felújítanak, új nyomvonalra építenek, vagy tehermentesítő szakaszokat készítenek. Emellett 500 ezer négyzetméternyi egyéb, az autópálya megközelítését biztosító burkolt, vagy stabilizált földutat építenek.

Rakita András M6/M60
Kapcsolódó cikkek