Az online média lesz a vesztes? Reklámok válság idején
A média számára érzékeny a veszteség, a lemondások nagy része kisebb, közvetlen hirdetőkből fakad. A legnagyobb vesztes nem a televízió, hanem a nyomtatott sajtó és az online. Sőt: a recesszióval érintett hirdetők a televíziót részesítik előnyben - hangsúlyozta Borsos Sándor.
Simon Zsolt, a Mediaedge nevű médiaügynökség igazgatója szerint a "reklámpiac nem tűnik el, csak átrendeződik". A visszajelzések alapján a reálbérek és a háztartások fogyasztásának tavaly elkezdődött csökkenésére a nagyobb hirdetők már az elmúlt egy-másfél évben új kommunikációs stratégiát dolgoztak ki, így a jelenlegi állapot nem a helyzetet rontja, hanem a helyreállást késlelteti - tette hozzá Simon.
Egy másik tendencia szerint az olcsó árut ezután még inkább megveszik reklám nélkül is, tehát inkább a drágát kell népszerűsíteni. Közben megjelentek a recessziós reklámok is: egyes éttermek válságebédet, sőt válságreggelit hirdetnek, azaz olcsó, megfizethető, laktató fogásokat.


