Magyar gazdaság

Megadóztatná a manipuláló reklámokat az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége

Az agresszív, manipuláló, az embereket további hitelfelvételekre ösztönző reklámok megadóztatását javasolja a kormánynak az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége - közölte Borsik János, a szövetség elnöke kedden Pécsett, sajtótájékoztatón.

 Borsik János elmondta: az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) pénteki ülésén, napirend előtt terjesztik elő ezirányú javaslatukat, és azt várják, hogy a kormány, a törvényhozás a részletek kidolgozása után megtegye a szükséges intézkedéseket.

Magyarázata szerint a jelenlegi pénzügyi válságban és gazdasági recesszióban etikátlan és gátlástalan a most is folyó reklámhadjárat, amely további hitelfelvételekre, felelőtlen vásárlásra készteti a hazai vásárlóközönséget.

Borsik János felhívta a figyelmet arra, hogy a lakosság a növekvő mellett már így is jócskán eladósodott. A hitelek 75 százaléka ráadásul devizaalapú, ami azt jelenti, hogy akik devizahitelt vettek fel, egyben kockázatot is vásároltak. "Ebben a helyzetben igazából nem is értjük a kormánynak és a törvényhozásnak az agresszív reklámokkal szembeni passzivitását" - jegyezte meg Borsik János, aki hangsúlyozta azt is, hogy a témát a jövő évi kilátások figyelembe vételével különösen fontosnak tartja a közelgő ünnepek, a vásárlási láz kezdete előtt.

Autonóm Szakszervezetek Szövetsége manipuláló reklámok agresszív
Kapcsolódó cikkek