Magyar gazdaság

Melyek lesznek a hazai "csúcsborok" - Mérföldkő a népszerűsítésben

A magyar bor és borturizmus nemzetközi népszerűsítése érdekében összefogott a Magyar Turizmus Zrt., az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. A megállapodás értelmében a három szervezet közös külpiaci kereskedelemfejlesztési és promóciós programokat rendez, együttműködnek a nemzetközi kiadványok készítésében és terjesztésében, valamint együttesen szervezik a külföldi borszakértők és szakújságírók beutaztatását.

„A magyar bor egyre jelentősebb szerepet játszik hazánk turisztikai kínálatában és fontos eleme lehet országimázsunknak is. A példaértékű együttműködés mérföldkő a magyar borok népszerűsítésében.” - tette hozzá Nemes Richárd, a Wines of Hungary nemzeti márkát létrehozó Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

A Pannonhalmi Főapátságban immár tizedik alkalommal megrendezett pannonhalmi Pannon Bormustra a tíz meghívott mértékadó külföldi szaktekintély, kiegészülve hat magyar bor ítésszel kiválasztja az ország 55 csúcsborát.

A neves sommelier-kből, borszakírókból álló zsűri három kategóriában hirdet eredményt: 20 fehér-, 25 vörös- és 10 édes bor büszkélkedhet majd az elismeréssel.

„Idén először díjat is kap az a külföldi személyiség, aki munkájával hozzájárul a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítéséhez. Idén Paul Op ten Berg holland borszakíró kapja az elismerést, s hozzá egy kovácsoltvas pincekulcsot, valamint 100 palack kiváló magyar bort.” – jelentette be a díj egyik alapítója, az ITD Hungary vezérigazgatója, Rétfalvi György.

bor ITD Hungary Magyar Turizmus Zrt. Pannon Bormustra borturizmus
Kapcsolódó cikkek