Bár a gazdasági válság az üzleti szféra egésze számára súlyos próbatételt jelent, de igazából azokat az ágazatokat érinti legfájóbban, amelyek a korábbi időszakban az elhibázott gazdaságpolitikából a legtöbbet profitáltak. Inkább csak a jobb megértés kedvéért említek két tevékenységi kört, ahol különösen szembeötlő a makrogazdasági és az üzleti szereplők érdekeinek ütközése. Ezek közül az egyik leggyakrabban szereplő ágazat az autókereskedelem.
Az érintettek érthetően azt az időszakot sírják vissza, azt a gazdaságpolitikát helyeslik, amikor az éves autóeladások száma jóval meghaladta a 200 ezres darabszámot, és súlyos hibának vélik a roncsprogram hazai elvetését, a hitelezési és a korábbi kedvezmények megszüntetését. Ezzel szemben kívülállóként a makrogazdasági összefüggések alapján aligha a mostani kényszereket ítélhetjük elhibázottnak, hanem éppen ellenkezőleg.
Tudni kell, hogy 2002 és 2007 között a száz lakosra jutó gépkocsieladások számában az európai rangsorban előkelő helyen szerepeltünk. A mesterségesen felpumpált keresletre kiépült értékesítési infrastruktúra és a vállalatok száma irreálisan sok, valószínűleg normális körülmények között fele sem tud tartósan a piacon maradni. Természetesen nem arról van szó, hogy a hazai gyorsabb motorizáció, a korszerűbb gépkocsiállomány ne lenne kívánatos.
A valós fizetőképességet jócskán meghaladó korábbi autóeladásokat azonban mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az eladásokban a hitelre történő értékesítés vált meghatározóvá. Bár a világválság láthatóbbá tette a fizetőképes kereslet és a tényleges autóvásárlás közötti szakadékot, de ettől függetlenül előbb-utóbb a válság nélkül is súlyos fizetési problémák jelentkeztek volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.