Magyar gazdaság

Megvan a 14. EU-igen

Megkezdődhet az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszának építése, miután a nagyprojekt támogatási kérelmét jóváhagyták Brüsszelben.

Ezzel a döntéssel immár 14 magyarországi nagyprojekt kapott brüsszeli igent, amelyek együttes támogatási értéke megközelíti az 500 milliárd, teljes beruházási értékük pedig meghaladja a 750 milliárd forintot. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) közlése szerint rajtuk kívül még további 15 nagyprojekt van túl a kormánydöntésen, amelyek közül 10 már ugyancsak Brüsszelben várja a támogató döntést.

A hazai fejlesztéspolitika sikere, hogy az tagországai közül Magyarország dobogós helyen áll a legtöbb nagyprojektet benyújtó tagállamok között, az összes tervezett nagyprojekt arányát tekintve viszont Magyarország az első - írja közleményében az NFÜ.

Az M43-as említett szakaszának megépítésével újabb lépés történik a magyarországi autópálya hálózat teljes, az országhatárokig történő kiépítése felé. Az M43 autópálya tervezett nyomvonala Szegedtől északra, az M5 autópályától indul, és kelet felé halad Szegedtől, Maroslelétől és Makótól északra, majd a csanádpalotai román határállomás felé folytatódik. A mintegy 42 milliárd forintos uniós támogatással megvalósuló nagyprojekt az M43-as beruházás második üteme. Az autópálya építés harmadik üteme, a Makó és a román határ közötti 23,1 kilométeres szakasza lesz, amelynek előkészítése már folyik.

Az M43-as megépítése lehetőséget nyújt Szeged városában és a 43-as főút mentén fekvő településeken az átmenő forgalom csökkentésére. Az autópálya elvezeti a nemzetközi tranzitforgalmat a kisebb települések útjairól, s megszünteti a felesleges forgalmat a belvárosi területeken Szegeden. A tervezett beruházás hozzájárul az agglomerációban a tranzitforgalom, a zajszennyeződés és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentéséhez is.

m43 EU nagyprojekt
Kapcsolódó cikkek