BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem változott a bizalom: A lakossági index csökkent, az üzleti nőtt

Felmérés. Júliusban nem változott a GKI-konjunktúraindex értéke: a GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index csökkent, az üzleti bizalmi index viszont emelkedett, e két hatás pedig kiegyenlítette egymást. A lakosság 2009 májusa óta szinte töretlenül emelkedő, majd a választásokkal is összefüggésben az idei nyárelőre különösen sokat javuló várakozásai június legelején, a forintárfolyam zuhanása előtt érték el csúcspontjukat. Ezután júliusban már kissé a májusi szint alá csökkent az index értéke. Az üzleti várakozások javulása viszont júliusban is folytatódott, s az index értéke már kedvezőbb a válság kirobbanása előtti szintnél.
Az üzleti szférán belül júliusban a kereskedelmi és szolgáltató cégek várakozása jelentősen, az iparvállalatoké pedig kissé emelkedett. Az építőipari bizalmi index értéke júliusban hibahatáron belüli mértékben csökkent, lényegében stagnált. A kereskedelmi várakozások viszont júliusban számottevően javultak, főleg az eladások terén, de javult a feladott megrendelésekről és az átlagos készletszintről alkotott vélemény is.
Az iparban és az építőiparban javult a foglalkoztatási szándék, s az iparban a létszámbővítést tervezők száma, ha minimálisan is, de meghaladta az elbocsátást tervezőkét. A szolgáltató cégeknél a javulás kisebb, a kereskedelemben pedig nem volt változás.
A lakosság munkanélküliségtől való félelme kissé emelkedett. Érdekes fejlemény, hogy az elmúlt bő évben a fogyasztók saját pénzügyi helyzetük és a magyar gazdaság általános helyzete esetében is elsősorban a jövőt látták egyre optimistábban, az elmúlt időszak megítélése ennél sokkal kevésbé javult, 2010 júliusában pedig főleg a jövővel kapcsolatos optimizmus csökkent a lakosság saját pénzügyi és az ország általános gazdasági helyzetével kapcsolatban is. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.