Kiderülhet, hogy irreálisan alacsony áron adták el két éve a Debreceni Járműjavítót. A 72 millió forintos árat az előző év 2,1 milliárdos forgalmához és 118 milliós nyereségéhez képest tartja alacsonynak Spaller Endre, a parlamenti MÁV-vizsgáló bizottság kormánypárti tagja, annak ellenére, hogy a gazdasági válság a járműjavítót is megviselte. Szerinte lehet, hogy ez a privatizáció is bekerül az elszámoltatási csomagba.
Spaller Endre feltételezi, hogy 2011-ben újból nyereségessé válhat a társaság. A debreceni Grampetnél erre vonatkozó – pontosabban semmilyen – kérdésünkre nem kívántak válaszolni. Tény viszont, hogy anyacégük valóban hatékony gazdálkodású, nem sokkal korábban ésszerűsített működésű társaságot szerzett meg két éve. A hatékonyságjavításnak köszönhetően 2005-től sorra futottak be a megrendelések: ro-la (kamionok szállítására alkalmas speciális vasúti kocsik) gyártására és összeszerelésére szóló megbízás, eltolható oldalfalú teherkocsik szerelése a hazai Dunavagon Kft.-nek, hegesztett vasúti alvázak gyártása a svájci Cattaneo vasúttársaságnak, szintén hegesztett felépítmények az osztrák Estet vasútnak, továbbá MÁV- és Mol-megrendelés.
Igaz, „becsúszott” egy kevésbé sikeres üzlet is. A társaságnak hatalmas tartozása keletkezett amiatt, hogy – szakmai körök szerint – anyagáron bevállalt egy garantáltan 800 millió forintos veszteséget produkáló, németországi megrendelést.