Magyar gazdaság

Tarlós: összeomolhat a főváros működése

A Nemzeti Közlekedési Hatóság gyorsabbá és együttműködőbbé vált a főpolgármester szerint az Alstom-metrókocsik ügyében. Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: tudomása szerint megtörténtek az egyeztetések a kérdéses fékek ügyében a hatóság és a francia cég között. A politikus arról is beszélt, ha az önkormányzati törvény rosszul sikerül, akkor Budapest működése összeomolhat.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság annyira lesz szigorú az Alstom-metrókocsik ügyében, amennyire ezt az utasbiztonság megkívánja - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a főpolgármester. Tarlós István azt nem tudta megmondani, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság felmentést ad az Alstomnak a fékekre vonatkozó szabályok alól, vagy a francia cég átépíti a kérdéses berendezéseket, de azt elismerte, hogy óriásit léptek előre azzal, hogy a hatóság nem utasította el a műszaki beavatkozást.

A főpolgármester szerint most minden esély megvan arra, hogy a 4-es metró megépüljön, és hogy a szerelvényeket a francia cég átvehető módon leszállítsa. A szerződés szerint a jövő év végére a 2-es metrón közlekedő összes járművet lecserélik az Alstom új szerelvényeire, a 4-es metró első szakasza pedig még a jelenlegi önkormányzati ciklusban átadható lesz - tette hozzá.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság munkájával kapcsolatban a főpolgármester azt mondta: úgy érzékeli, hogy gyorsabbá és operatívabbá vált. Tarlós István közölte: tudomása szerint megtörténtek az egyeztetések ez ügyben, és a hatóság együttműködni látszik az Alstommal.

Az Alstom-szerződés módosítását szerda este írja alá a főpolgármester és Patrick Kron, a francia Alstom cég elnök-vezérigazgatója. A metrószerelvények gyártásáról szóló szerződés tartalmáról az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztettek, a végleges verziót a Fővárosi Közgyűlés múlt csütörtöki rendkívüli ülésén fogadta el. Tarlós István szerint az új megállapodásban - az előzővel szemben - már vannak Budapestet védő garanciák.

A főváros érdeke most az, hogy egy jó önkormányzati törvény szülessen - jelentette ki Tarlós István. Kiemelte: ha a főváros viszonyait is szabályozó jogszabály rosszul sikerül, akkor Budapest működése összeomolhat, és ennek politikai - akár választási - következményei is lehetnek. Ezért - mint mondta - az önkormányzati törvény megalkotása érdekében félre kell tolni a Fővárosi Önkormányzat részvétele nélkül megalakult Budapesti Önkormányzati Szövetség körüli indulatokat és a különböző egyéni érdekeket is.

Budapest jogszabály metró Alstom NKH tarlós tömegközlekedés
Kapcsolódó cikkek