Magyar gazdaság

Veszélyben a közlekedési fejlesztések

Az uniós források hazai átcsoportosításának legnagyobb vesztese a városi és elővárosi közösségi közlekedés, illetve a vasút fejlesztése lehet, amennyiben a kormány terveit változatlan formában hagyja jóvá az Európai Bizottság.

„Elképzelhető, hogy az Európai Bizottság nem egyezik bele a közlekedésfejlesztésre szánt uniós források energiahatékonysági projektekre történő átcsoportosításába” – mondta el lapunknak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.

Dorner Lajos azzal támasztotta alá véleményét, hogy az uniós források átcsoportosításánál vétójoggal bíró Európai Bizottság nem értett egyet azzal sem, hogy Lengyelország a vasúti fejlesztésre szánt EU-pénzeket autópályák építésére csoportosítsa át.

A VEKE elnöke emellett kiemelte, az is a brüsszeli elutasítás mellett szólhat, hogy a bizottság a vasút fejlesztését kiemelt prioritásnak tekinti. Az átcsoportosítás fő kárvallottja pedig a városi és elővárosi közösségi közlekedés, illetve a vasút fejlesztése lenne, miután előbbi területről 60, míg utóbbiról 55 milliárd forintot vonnának el.

A kormány tervei szerint az uniós források lehívásának gyorsítása érdekében 163 milliárd forintot helyeznének át a közlekedésfejlesztési projekteket gondozó operatív programból (KÖZOP) a Környezet és energia operatív programba (KEOP).

További részletek a csütörtöki Világgazdaságban

KEOP közlekedés Európai Bizottság KÖZOP fejlesztés
Kapcsolódó cikkek