BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Hajózási iparát védi a külföldi versenytől Kína

A nemzetközi kereskedelem lassulásától szenvedő hajózási iparát védi Kína, a központi vezetés 2013 január elsejétől a külföldi verseny fokozottabb visszaszorítására készül.

 
 A kínai kormány a hét elején közzétett, a jövő év elején életbe lépő rendelkezése értelmében Kína vizein nem végezhetnek belföldi szállítási tevékenységet külföldi vállalatok, pénzügyi szervezetek és magánszemélyek. Nemcsak saját járműveiket nem használhatják a külföldiek belföldi szállításra, de kínai hajókat és szállítási helyeket sem bérelhetnek, és semmilyen más módon nem vehetnek részt a belföldi vízi szállítási tevékenységben vagy hajózási szolgáltatás értékesítésében.

A rendelkezés a kínai állampolgároknak is előírja a külföldi tulajdonú hajók használatának korlátozását, ez alól kivétel akkor lehetséges, ha hiány mutatkozik kínai tulajdonú hajókból, ám még ekkor is szükséges a kínai kormány beleegyezése. A rendelkezések a Hongkongban, Makaón és Tajvanon regisztrált hajókra is érvényesek, az alól különleges kivétellel mentesülhetnek az érintettek.

A kínai vezetés a nemzetközi kereskedelem lassulását nyögő hajózási iparát próbálja az új rendelkezésekkel segíteni, amelyet a kedvezőtlen külső körülmények mellett a belföldi túlzott kapacitások is sújtanak. A kínai vezetés szeptemberben egy egyezer milliárd jüanes (34 ezer milliárd forint) infrastrukturális csomagot jelentett be a gazdaság fellendítésére. Ennek része hét nagy vízi fejlesztési projekt is, melyek részletei egyelőre nem ismertek, az új rendelkezések azonban arra engednek következtetni, hogy abból a külföldi cégeket kizárhatja majd a vezetés.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek