BUX 41,906.58
0.00%
BUMIX 3,960.45
0.00%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,580
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 193.2
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,834
0.00%
0.00%
ALTEO 2,390
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,645
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,226
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Milliárdokat költöttek el semmibe vezető utakra a magyar-román határon

Legkevesebb 7, más becslések szerint 16 milliárd uniós forintot költöttek el a semmibe vezető utak építésére a magyar-román határon - írja az Átlátszó.hu.

A Magyarország-Románia Határon Átnyúló Együttműködési Programban (HURO) legkevesebb 7 milliárd, más becslések szerint 16 milliárd forint uniós támogatást költött el a két szomszédos ország olyan utak megépítésére, amelyek a semmibe vezetnek, autó csak elvétve jár rajtuk, értelmük és hasznuk egyaránt erősen megkérdőjelezhető - írja az Átlátszó.hu. A  magyar oldalon az útépítési tenderekkel a kormányváltás óta szárnyaló Duna Aszfalt Kft. nyert nagyot, ez a cég kapta a legtöbb pénzt a programból.

Azonban Románia még nem csatlakozott a schengeni övezethez, tehát hiába építenek utakat Magyarország és Románia között, azok határátkelők nélkül nem hasznosíthatják, határsértést követ el, akik átkel rajtuk.

Az útépítéses projektek egy részét a helyszínen nézték meg az Átlátszó újságírói, és megdöbbentő állapotokról számoltak be. Pocsajon az út a helyi romatelep lepusztult házaitól indult, majd néhány perc séta után egy járhatatlan pusztában folytatódott.

Dénesmajoron az út végén nem a puszta következett, hanem egy, az út lezárását jelző, betonból készült sorompó-féleség.

Eleken még abszurdabban végződött a látogatás. A településen a Duna Aszfalt és a Swietelsky közösen épített utakat, melyek közül az egyik szintén zsákutca – a végében a betomtömb mellett két rendőrrel, akik arra kaptak utasítást, hogy ellenőrizzenek mindenkit, aki arra jár.

A határ másik oldalán, a román partnereknél – a rendőröket leszámítva – ugyanez a helyzet.

Ez a három projekt összesen 3,7 milliárd forint (12,6 millió euró) uniós támogatásban részesült, teljes költségvetésük 4,4 milliárd forint (14,7 millió euró) volt.

Ráadásul ez csak jéghegy csúcsa, bőven voltak még hasonló beruházások: 720 millió forintból készült el a felek a Körösnagyharsányt és Körösszeget összekötő út, 360 millió forintból a Garbolc és Bercu közötti út, 1,7 milliárd forintból a Szaniszló és Ömböly közötti út. Ez a három projekt tehát újabb 2,8 milliárd forintot vitt el. Ugyancsak értelmetlenül, hiszen ezek az utak is használhatatlanok. Mindez összesen 7,2 milliárd forintot jelentett.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek