Állomány Folytatódott a szarvasmarha-állomány bűvülése, számuk 2015. június 1-jén elérte a 818 ezret – derül ki a KSH pénteken közölt állatállomány-adataiból. A felmérés szerint a szarvasmarhák száma 30 ezerrel emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a tehénállomány egy év alatt 10 ezerrel nőtt. A növekményt döntően a húshasznú szarvasmarhák adják évek óta. A tejelő állomány növekedését viszont újabban a rendkívül alacsony tejfelvásárlási árak gátolják, sőt a támogatási szerkezet átalakulásával attól is lehet tartani, hogy a hazai tejelő tehénállomány csökkenni fog a jövőben.
A korábbi évekkel ellentében ugyanakkor stabilizálódni látszik a sertésállomány, miután 2013 decemberében elérte a mélypontot. Akkor a hazai sertésállomány 3 millió alá csökkent, mára számuk 3 millió 124 ezer darabra emelkedett, vagyis 64 ezerrel nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az anyakocák száma 2 ezerrel, 204 ezerre nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ágazati szereplők korábban figyelmeztettek: a növekedés egy része biztosan nem szerves bővülés, hanem az állomány fehéredéséből fakad. A 2014 januárjától hatályos, az élő állatra és fél sertésre érvényes 5 százalékos áfakulcs hatására már tavaly is mintegy 8 százalékkal nőtt a sertésvágás – miközben a feldolgozás kibocsátása 10 százalékkal csökkent.
Bár a tojó tyúkok száma 670 ezerrel visszaesett, a tyúkállomány összességében a szezonalitásnak megfelelően 7,3 millióval növekedett az előző év decemberihez hasonlítva, és 37,874 millió volt.
A juhok száma ugyanakkor 45 ezerrel, 1,201 millióra csökkent egy év alatt, az anyajuhok száma 8 ezerrel lett kevesebb. A múlt év decemberéhez hasonlítva viszont 16 ezerrel nőtt a juhok, és 3 ezerrel az anyajuhok száma. Ez leginkább a bárányexport miatt fontos, a húsvétot megelőző hetekben az ágazat rendszerint 140–200 ezer magyar bárányt ad el külföldre, döntően Olaszországba és Németországba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.