Az év első nyolc hónapjában a kivitel euróban számolva 7,4, a behozatal pedig 5,6 százalékkal emelkedett. Az év hátralévő részében az export és az import is növekedhet, ugyanakkor az ipari termelés bővülésével kapcsolatos aggodalmak miatt lassabb dinamika sem lenne meglepő a kivitelben. Suppan Gergely, a TakarékBank vezető közgazdásza szerint a Volkswagen-botrány ugyan kockázatot jelenthet a kivitelben, azonban az európai autópiac folytatódó növekedéséből más autógyárak profitálhatnak, amelyeknek a hazai autóipari beszállítók szintén beszállítói. A győri Audi is közölte, hogy változatlan tervek szerint folytatódik a termelés. Suppan rámutatott, hogy az Audi globális eladásai 6,8 százalékos növekedést értek el szeptemberben, az előző havi 2,7 százalék után, vagyis egyelőre nem látható különösebb probléma. A tavalyinál gyengébb euró, a jóval alacsonyabb olajárak és az Európai Központi Bank mennyiségi lazítása pozitív hatással lehet az európai konjunktúrára, így élénkülhet az európai kereslet – véli Suppan –, ez pedig ellensúlyozhatja a feltörekvő gazdaságok, különösen Kína lassulását.