Némi lendületet vehet a lefékeződő kínai gazdaság, de legalábbis a fogyasztás a holdújév első hetében. A gazdaságtervezésért felelős nemzeti fejlesztési és reformbizottság becslése szerint a január végétől március elejéig tartó, szélesen értelmezett ünnepi időszakban – amikor mindenki rokonlátogatóba megy – a csaknem 1,4 milliárd kínai polgár összesen 2,91 milliárd utazást bonyolít majd le, ez 3,6 százalékkal lenne több az egy évvel korábbinál.
A majom évét megnyitó, ma kezdődő egyhetes munkaszünet alatt várhatóan hatmillióan utaznak külföldre, a fő célpont Thaiföld, Japán és Dél-Korea. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők szerint részben azért is választják sokan a külföldi utakat, mert a belföldi idegenforgalmi infrastruktúra nem tartott lépést az igényekkel. Az éttermek forgalmát viszont odahaza dobhatják meg a családi, illetve baráti összejövetelek: a tavalyi ünnepi periódusban a kiskereskedelem és a vendéglátás együttes forgalma 678 milliárd jüanra rúgott, ez 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A kínai online kereskedelmi óriás, az Alibaba már elégedett lehet: ünnepi kínálatából 2,1 milliárd tétel fogyott el január végére, ennek 36 százalékát adták a ruhaneműk. A vidékről elszármazottak még mindig háztartási gépeket vesznek ilyenkor az otthonmaradottaknak. Az idei ünnepségeket beárnyékolhatja, hogy a levegőszennyezettség miatt sok városban, köztük Sanghajban is betiltották az ilyenkor szokásos tűzijátékokat. Pekingben egyelőre nincs ilyen tilalom, de a város vezetése bármikor kész lépni, ha a helyzet megkívánja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.