BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem kelt el az MKB balatoni flottája

Eredménytelennek nyilvánította az MKB Üzemeltetési Kft. a 27, a balatonfüredi kikötőben parkoló vitorlásának értékesítésére kiírt pályázatot, mivel nem érkezett érvényes ajánlat – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a kft.-t tulajdonló MKB Bank sajtóosztálya. E megfogalmazásból arra lehet következtetni, hogy senki nem volt hajlandó megadni a hajók nettó 60 millió forintban megállapított minimális vételárát.

edig érdeklődőkben nem volt hiány. Lapunk szakmai berkekből származó információi szerint összesen 28 személy, illetve szervezet kérte ki a pályázati dokumentációt, ami részletesen tartalmazta a csomagban szereplő hajók paramétereit. Jelesül, hogy a vitorlások döntő többsége forgalomképes, azokat az utóbbi években folyamatosan használták az MKB dolgozói, versenyeken indultak velük, a Sudár Regatta Racing típusú hajóval például a tavalyi Kék Szalagon. Bennfentesek szerint a flottát megfelelően karbantartották, csupán az egyszemélyes, DN típusú, fából készült, körülbelül 30 éves jégvitorlás áll évek óta szétszedett állapotban, de a kft. szerint látszólag sérülésmentesen a tárolóban.

A pályázati dokumentációban a hajónkénti árelvárások nem szerepelnek. Szakértők a legértékesebbnek a Krajcár nevű, 1999–2000-ben épített, 70-es Balatoni Cirkálót tartják, amelyhez hasonlót 15 millióért hirdetnek az interneten. Ugyanitt az Elan 331 típust 28,5 ezer euróért, azaz durván 9 millióért kínálják, az 1993-ban épített Dixie 32-es irányára 7,6 millió. A többi hajó ára egyenként 1,5–4 millió között mozoghat. Érvényes hajólevéllel 11 vitorlás rendelkezik, közülük azonban kettőé a pályázat benyújtásának határideje előtt lejár. Négy hajóé pedig már le is járt, míg a 12 Kalóz vitorlás hajólevele nincs is érvényesítve.

A vitorlások kiárusítása annak tudható be, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben azzal a feltétellel hagyta jóvá a 2014 végétől szanálás alatt álló MKB reorganizációját, ha annak részeként a hitelintézet szigorú költségcsökkentési programot hajt végre. A Világgazdaság értesülései szerint eredetileg úgy volt, hogy a Magyar Nemzeti Bank mindenevő alapítványai veszik meg a vitorlásokat, melyeket az általuk 2015. szeptember végén nettó 900 millió forintért megvásárolt balatonkenesei MÁV-üdülőben tároltak volna. Ám az MNB-alapítványok a körülöttük kialakult botrány miatt visszakoztak, ezért volt szükség a nyilvános pályázatra, amely iránt azonban már nem érdeklődtek – jelentette ki a Világgazdaság kérdésére Fekete Zoltán, az alapítványok 267 milliárd forintos összvagyonát kezelő Pallas Athéné Domus Optima Zrt. vezérigazgatója.
Azt, hogy a kudarcot követően mi lesz a vitorlásokkal, azok értékesítésére esetleg az MKB leánycége alacsonyabb minimális árral új pályázatot ír-e ki, a bank sajtóosztálya még korainak tartotta megmondani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.