Akár már az idén bemutathatják az Apple okosszemüvegét – erről Robert Scoble, a kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) egyik szakértője beszélt egy tévéműsorban, megemlítve, hogy több, a cégen belül magas pozíciót betöltő forrásból származik ez az információja. Azt is hozzátette, hogy a társaság épülő új központja kapcsán tett bejelentéssel egy időben vagy az iPhone 10. születésnapjához kapcsolódóan is a világ elé tárhatja a vállalat az új terméket. A szakértő azonban nem zárja ki annak a lehetőségét sem, hogy a jövő évig várni kell majd az okosszemüvegre.
A korábbi beszámolók és a mostani közlés alapján is egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Apple is megjelenik az AR- és a VR-megoldások területén, igaz, jókora késéssel. A technológiai szektor meghatározó szereplői közül a többi között a Samsung, a Google, a Microsoft, a Facebook és a Sony is elindult már ebbe az irányba, eltérő megközelítéseket alkalmazva. Az Apple késlekedését indokolhatja, hogy még gyerekcipőben jár a technológia, és az sem igazán látszik, hogy a hardverértékesítést leszámítva milyen üzleti modellel lehet majd kihasználni a kiterjesztett és virtuális valóságban rejlő lehetőségeket. Az óvatosságot indokolja a Google Glass esete: az okosszemüveg hiába keltett egészen megdöbbentő élményt azzal, hogy egy-egy parancsszóra különböző információk jelentek meg közvetlenül a felhasználó szeme előtt, nem hozott sikert a projekt, veszteséget viszont annál nagyobbat.
Robert Scoble elmondta, hogy az Apple a Carl Zeiss-szel foghat össze annak érdekében, hogy létrehozza saját okosszemüvegét. Az optikai iparban nagy tekintélyű vállalkozásról kevesen tudják, hogy már megjelent a VR-megoldások piacán egy VR One Plus nevű eszközzel, amely lényegében az okostelefonra épül, csakúgy, mint a Samsung Gear VR vagy a Google Daydream. Ezeknél a megoldásoknál VR-sisakba kell illeszteni a mobilkészüléket, és az futtatja a megfelelő alkalmazásokat, miközben a VR-eszköz speciális lencsékkel biztosítja a különleges élményt, és a vezérlést is lehetővé teszi.
Az Apple kiterjesztettvalóság-terveiről korábban többször is beszélt Tim Cook, a cég vezérigazgatója, jelezve, hogy érdekli a társaságot ez a technológia, de nem osztott meg részleteket arról, hogy milyen erőfeszítéseket tettek ezen a területen. Az ugyanakkor árulkodó, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megerősítették a társaság fejlesztési képességeit. Több, a területhez köthető akvizíciót is végrehajtottak, például megvették a Faceshift nevű, képalkotási technológiákra szakosodott céget, a gépi tanulással és számítógépes megjelenítéssel foglalkozó Percepio nevű startupot, a német Metaiót, amely kiterjesztettvalóság-megoldásokat fejleszt, valamint a Flyby Mediát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.