Az év első negyedében debütálhat a New York-i tőzsdén a Snap, a Snapchat képküldő mobilalkalmazás fejlesztője. A tervezett 3 milliárd dolláros forrásbevonással a társaság értéke a 20 és 25 milliárd dolláros sávba kapaszkodhat fel, s ezzel rögtön az élmezőnybe ugorhat, megelőzve a 2014 óta csúcstartó Alibabát.

Milyen környezetben versenyez majd a 160 millió felhasználóval rendelkező Snap? A mobilhirdetések piaca 2016-ban 66 milliárd dolláros volt, ami 2020-ra közel 200 milliárd dollárra nőhet. Itt a Snapchatet olyan csapat várja, mint a Facebook a Twitter, a Google, de könnyen lehet, hogy a befektetők majd a Go­Prót is a versenytársakhoz sorolják.
A Snapnek szüksége van a friss tőkére. 2016-ban a bevétel jelentősen nőtt, 600 százalékkal 404 millió dollárra, ám a veszteség is tovább hízott, 515 millió dollárra.

Figyelem, a kibocsátás során az értékesített részvényeknek nem lesz szavazati joguk, a meghatározó kontrollt a két alapító gyakorolja a továbbiakban is! Ez egy olyan konstrukció, amilyennel eddig még nem találkozhattunk nyilvános kibocsátás alkalmával. A közösségi média azonban forró terep, ahol a gyors növekedés szinte garantált.


Míg a Snap nincs tőzsdén, érdemes a Facebookra figyelni, ugyanis a rendkívül jó negyedéves jelentés után az árfolyam megközelítette az abszolút csúcsot. A befektetőket még az sem tántorította vissza, hogy több negatív hír is napvilágot látott a cégről: kezdődött a videós hirdetések hatékonyságának túlbecslésével, majd a választási álhírek miatt kerültek kereszttűzbe. A Snap mellett a Twitter is érdekes befektetési célpont lehet.

A piac a kibocsátandó Snap értékének felére értékeli (13 milliárd dollár), és az új amerikai elnök aktívan használja, ami mézesmadzag lehet a felhasználóknak.