BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Nyolcmilliárd forint kerékpáros fejlesztésekre

Olyan fejlesztésekre van szükség, amelyek nyomán bárki el tud tekerni a munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni – írja honlapján a Magyar Kerékpárosklub azzal kapcsolatban, hogy a Fővárosi Közgyűlés tavaly októberben úgy döntött, 8,387 milliárd forintnyi európai uniós támogatásra ad be pályázatokat, 18 kerületet érintően, 12 kerékpáros beruházásra. A szervezet szerint „ha jól költjük el a pénzt, akkor nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé”. Mint írják, a szakembereik a kerületekkel és a Budapesti Közlekedési Központtal is egyeztetnek a fejlesztésekről, és a honlapjukon lévő kérdőív segítségével a kerékpáros-társadalom véleményét is kikérik.

A szervezet korábban arról írt, hogy a projektek között sok jó ötlet mellett több olyat is találtak, amely helyett hatékonyabban is el lehetne költeni a rájuk szánt százmilliókat. Meglátásuk szerint a tervezési folyamatban még sikereket érhetnek el, mert a helyismeret alapján jó megoldásokra sarkallhatják a döntéshozókat. Utóbbira egy konkrét példát is említenek: a dél-pesti projektnél a hangsúlyt egy kevésbé fontos kerékpárút építése helyett a városrészközpontok fejlesztése felé tolták el.

A projektek között két nagyobb tétel van: Dél-Budapest kerékpárosbarát fejlesztését (a XVIII., a XXI. és a XXIII. kerületek összekötése) 2,387 milliárd forintra, míg a Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó kialakítását előzetesen 2,3 milliárd forintra becsülték. Szintén jelentős tétel a Mol Bubi közbringarendszer bővítése, amit kerékpárosbarát úthálózati átalakításokkal (a III. és a XIII. kerületben) egészítenek ki, így összesen 700 millió forintról szól a pályázat. A II., IV., X., XI., XII., XV., XVI., XIX. és a XX. kerületeket érintően is több százmilliós kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztésekre pályázik a főváros.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek