Magyar gazdaság

Nagy kihívás az új eszközök használata

A szolgáltatók fokozatosan vezetik be okosotthon-megoldásaikat, egyelőre azonban még inkább kísérletezés folyik, azt igyekeznek felmérni, hogy első körben mire lenne igazán szükségük a felhasználóknak – derül ki az Accenture friss felméréséből.

Még kezdeti idejét éli az internetre csatlakoztatott otthonok világa, amely a gépek közötti kommunikáció köré szerveződve költség- és időmegtakarítást kínál a fogyasztóknak, azonban hamar valósággá válik majd. A dolgok internete pedig növekedési lehetőségeket biztosíthat a kommunikációs szolgáltatóknak, hogy új szolgáltatásokat ajánlhassanak – állapították meg a 26 országban – köztük Magyarországon is – 26 ezer, 14 és 55 év közötti fogyasztóval végzett felmérés készítői. A kutatás során elsősorban a digitális eszközökhöz való hozzáállásról, a vásárlói szokásokról, a szolgáltatások és a tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalomról, valamint az internetre csatlakozott életstílus jövőjéről próbáltak képet alkotni.

Fotós: Kallus György

 

 

 

A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, amelynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákba botlanak. A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába befektető fogyasztók több mint fele, 42 százaléka kihívásokkal szembesül. Gondot jelent általában, hogy túl bonyolult az eszközök használata (12 százalék), vagy esetleg az nem csatlakoztatható az internetre (3 százalék). Előfordul, hogy nem működik az eszköz beállítása (5 százalék), hiányolják továbbá a felhasználók a személyre szabás lehetőségét. Ezek mellett biztonsági aggályok merülnek fel, vagy nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Az otthonok a jövőben a szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testre szabott ökoszisztémájává válnak a felmérés készítői szerint. A kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van arra, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is. A kutatás szerint hazánkban azoknak az online fogyasztóknak, akik tervezik a csatlakoztatott otthon szolgáltatásának megvásárlását, 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha az kínálna ilyet, az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásoknál pedig a fogyasztók 51 százaléka döntene egy kommunikációs szolgáltató mellett.

Globálisan az okoseszközök és -szolgáltatások körében az oktatás és a tanulás, az otthoni felügyelet, az online biztonság és tárolás a preferált, a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el.

okosotthon accenture
Kapcsolódó cikkek