Magyar gazdaság

Terjeszkedik itthon az Alza

Egy éven belül Magyarország három legnagyobb webáruháza közé kerülne a cseh Alza, amely jelentős terjeszkedésbe kezd.

Egy éven belül Magyarország három legnagyobb webáruháza közé kerülne a cseh Alza, amely jelentős terjeszkedésbe kezd. A közép-európai e-kereskedelmet meghatározó társaság 2014 óta van jelen hazánkban, tavaly megnyitotta első budapesti fióküzletét, a szeptemberben indított médiakampány után pedig mától elérhető a fővárosi bemutatóterme is. Petr Bena, az Alza értékesítési és beszerzési igazgatója lapunknak elmondta: noha az online 18 százalékkal 310 milliárd forintra nőtt tavaly hazánkban, még mindig csak a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,9 százalékát fedi le. Arra számít, hogy jövőre már 14-15 milliárd forintos bevételre is szert tehetnek a magyar piacon. Összehasonlításképp a tíz legnagyobb webáruház tavaly 110 milliárd forintot hasított ki magának a hazai e-kereskedelemből.

Az új bemutatóterem kapcsán Bena hangsúlyozta: újraértelmezik a vásárló találkozását a termékkel. Elérhetővé válik a vásárlás utáni azonnali kiszállítás a raktárkészletről, a látogatók megismerkedhetnek a legújabb játékkonzolokkal, az amatőr YouTube-felhasználók pedig kipróbálhatják a professzionális műsorkészítési lehetőséget kínáló stúdiót is. A prágai központú e-kereskedő vállalat tavaly hatmillió rendeléssel 644 millió eurós árbevételt ért el, 1100 alkalmazottja van. A cég kínálatában 160 ezer termék található meg, az autógyártás új generációs márkája, a Tesla is megrendelhető online.

Alza
Kapcsolódó cikkek