Magyar gazdaság

Számos hibát vétenek a cégvezetők

A fiatalok a cég felépítésére és az értékesítési csatorna kiépítésére nem fordítanak kellő figyelmet, de az újdonságokra nyitottabbak.

A jó termék egyenlő a sikerrel, a jó terméket mindenképpen el lehet adni. Ebben bízik a fiatal cégvezetők többsége, de tévesen, amit jelez, hogy tíz új vállalkozásból hat az első néhány évben tönkremegy – derül ki a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) elemzéséből.

Mészáros György, a MVÜK alapítója – az üzleti találkozók tapasztalatain alapuló javaslatsoruk alapján – kifejtette: a fiatalok a cég felépítésére és az értékesítési csatorna kiépítésére nem fordítanak kellő figyelmet, de az újdonságokra nyitottabbak.

Az idősebbek viszont a márkaépítés és a marketingtevékenységek fontosságát nem érzik eléggé, termékfejlesztésük nem elég fogyasztóközpontú, az üzleti kapcsolatrendszerüket elhanyagolják, sokszor a saját fejük után mennek. A piackutatás terén mindkét generáció sok hibát vét, mert alábecsülik a piacismeret fontosságát, nem mérik fel még indulás előtt, hogy a célközönségüknek szüksége van-e az általuk előállítani kívánt termékre.

mvük vállalatvezetés cégvezetők
Kapcsolódó cikkek