BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A futómű még a sportosabb családi változatokénál is komfortosabb

A 911-es széles választékát újabb modellel bővítette a Porsche, a pálya- és hétköznapokon is helytálló GTS-szel.

Kevés sportkocsimárka mondhatja el magáról, hogy autóit világszerte napi használatra veszik, tulajdonosaik pedig akkor is versenyzőnek érezhetik magukat a kormány mögött, ha csak egy tárgyalásra tartanak. A Porsche renoméját a hamisítatlan stílus és a kivételes minőség mellett az utcai használatra is alkalmas technika adja, hisz lehet bármilyen nagy teljesítményű, egy Porsche még avatatlan kezekben sem halálos fegyver. Nem véletlen, hogy a stuttgarti márka csaknem olyan széles kínálatot tart fenn, mint a Mercedes vagy a BMW.

A GTS-kivitel valahol a 911-es ranglista közepén helyezkedik el (a maga 450 lóerős biturbó boxermotorjával) az alap 370 lóerős Carrera és a valaha volt legerősebb 911-es, a 700 lóerős GT2 RS között. A pozicionálás sokkal inkább szimbolikus, mint mértani, mivel a GTS-t azoknak szánták, akik többet várnak 911-esüktől: időnként pályanapokra is elautóznak, utána beültetik a gyerkőcöket, s beugranak egy sütire a nagymamához. Alapbeállításokkal használva kevés harmonikusabb Porsche létezik a GTS-nél. A PDK-váltón keresztül hajtott motor jól viseli a városi közlekedést, jellegzetes hangja finoman bizserget, nyomatéka minden helyzetben elegendő, futóműve még a sportosabb családi autókénál is komfortosabb. Minden különösebb önmegtartóztatás nélkül, finoman kezelhető, óvatos hozzáállásunkat kifinomultsággal hálálja meg. Csupán a 125 literes első csomagtartó az akadálya annak, hogy a háztartás első autójaként használjuk munkába járásra vagy utazásra. Atmoszférája dugóban állva is magával ragadó, az arányai, méretei, utastere, maga a farmotoros felépítése (a hátulról hallható motorhanggal) különlegessé tesz minden métert. Ezért is tapsolták vissza a rajongók a 80-as években már elavultnak ítélt 911-est, a mérnökök pedig ezért tesznek meg mindent, hogy stresszmentesen élvezhessük az autózást.

A lehetőség már a közepesen erős változatban is adva van az élményautózáshoz. Sport+ módban előhívhatjuk a hathengeres motor, a váltó, a futómű és általában az egész autó rejtett tartalékait, s Porschéhoz méltó módon élvezhetjük a kanyarokat. Közben az autó azt érezteti, hogy kiválóan uraljuk, holott elsősorban a hardver és a szoftver mesteri összjátéka teszi biztonságossá a vezetést. Bár a bemutatón szintén kipróbálható, 580 lóerős Turbo S még többet hoz ki közúti versenyautó voltából, nemcsak a képességei, hanem 25 948 526 forintos felára is ijesztő.

 

KÉPALÁK:

A PDK-váltón keresztül hajtott motor jól viseli a városi közlekedést

Sport+ módban előhívhatjuk a hathengeres motor, a váltó, a futómű és általában az egész autó rejtett tartalékait

Csupán a 125 literes első csomagtartó az akadálya annak, hogy a háztartás első autójaként használjuk munkába járásra vagy utazásra

 

Karbonfelnik Stuttgartból

A világon elsőként gyárt sorozatban teljes egészében karbonból készülő felnit a Porsche. A könnyűfém felniknél 20 százalékkal könnyebb és erősebb kerekek gyártásához különleges berendezést vet be a stuttgarti gyártó, náluk működik a világ legnagyobb szénszálfonó gépe. A hosszú és bonyolult folyamat kétszáz elem vágásából és összeillesztéséből áll, egy felni előállításához 18 kilométernyi szénszálat használnak fel. A 20 colos kerekek 4,8 millió forintba kerülnek, és az 500 példányban készülő, 607 lóerős 911 Turbo S Exclusive Serieshez rendelhetők. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.